11-09-2012, 06:02 PM
Er helt enig i at servicepriserne for AP er helt hen i vejret.. Men synes stadig det er et super flot ur.. ;) men det kan jo hurtigt blive dyrt hvis man skal give 12000 hvert 5 år for at holde det gående...
|
AP ROO vs. Rolex Deepsea
|
|
11-09-2012, 06:02 PM
Er helt enig i at servicepriserne for AP er helt hen i vejret.. Men synes stadig det er et super flot ur.. ;) men det kan jo hurtigt blive dyrt hvis man skal give 12000 hvert 5 år for at holde det gående...
11-09-2012, 07:00 PM
KlausM Skrev:Siden du nævner de to modeller går jeg ud fra at du synes designet er lige fedt.Dybt subjektivt tog jeg Deepsea'en men det er nok også lidt et temperaments spørgsmål. Diveren synes jeg er en pudsig blanding af dress og dykker. Skal det være en ROO tog jeg en kronograf i stedet. Mvh Klaus Mvh Klaus
11-09-2012, 07:45 PM
DeepSea er, efter min mening, fuldtstændig kompromisløs på konstruktionssiden, og samtidig er den SÅ tro mod sit Rolex diver ophav i forskellige design elementer. Tilsammen finder jeg, at dette tjener både producenten og modellen til ære
De venligste hilsner, John
11-09-2012, 07:50 PM
Lænken er bare tiny i forhold til den store kasse, lidt en design fejl syntes jeg. Ellers et super fedt ur!
11-09-2012, 07:59 PM
Lænken gør sit job godt: æstetisk får den uret til at se større ud end det reelt er, og komfortmæssigt yder lænken med den fantastiske Glidelock funktion sit til den gode bærekomfort af det forholdsvist høje ur. Jeg tillader mig derfor at konkludere, at lænken ikke er en "design fejl"
De venligste hilsner, John
11-09-2012, 08:06 PM
Helt subjektivt ville jeg vælge AP´en hver dag i ugen og to gange om søndagen
AP tiltaler mig på så mange niveauer ifht. SDDS. Faktisk er der ikke en eneste ting ved SDDS, som jeg ville fortrække fremfor AP´en. Det er jo ikke fordi jeg opfatter Rolex´et som et dårligt ur (tværimod) men det er bare slet ikke mig Selvfølgelig er service dyrt men hvis jeg køber et AP, er det jo et bevidst og velovervejet valg. Og så må man tage servicepriser med i sine overvejelser. Når så jeg er nået til den konklusion at det skal være AP, så vil jeg også sige at jeg ikke vil vælge en ROO kronograf igen, pga. lagkageværket. Det er nogle utrolig flotte ure, men bærekomforten (for mig) og værket gør at JEG vil vælge Diveren uden at blinke. Men hvor det dog en fantastisk situation at stå i Ovenstående er udelukkende et udtryk for min personlige mening og kan sagtens være anderledes i morgen Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her
11-09-2012, 08:08 PM
Jeg syntes bare det ser lidt noller ud, men det ville slet ikke være nok til at jeg ikke gad ha et
11-09-2012, 09:24 PM
Joepete Skrev:Lænken gør sit job godt: æstetisk får den uret til at se større ud end det reelt er, og komfortmæssigt yder lænken med den fantastiske Glidelock funktion sit til den gode bærekomfort af det forholdsvist høje ur. Jeg tillader mig derfor at konkludere, at lænken ikke er en "design fejl"
12-09-2012, 03:27 AM
Hej
Jeg er helt enig med Claus og Joepete, Deepsea er langt mere kompromisløs. MVH Peter
12-09-2012, 07:47 AM
Jeg synes rigtig godt om Kristoffers forslag. Derudover vil jeg gerne fremhæve ref. IW500505 fra IWC og ref. 186T170 fra JLC. Jeg er generelt positivt overrasket over begge ure.
Begge ure kan købes til en fornuftig pris hos en forhandler, men de kan også købes i nydelig stand på det brugte marked. I min vurdering udgør de et spændende alternativ til AP. Hvis jeg derimod skulle vælge et AP, ville jeg gå efter ref. 15400 med blå urtavle siden den er mere alsidig. |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|