AP ROO vs. Rolex Deepsea
Efter at have solgt mit Rolex GMT til min lillebror for en særdeles god familiepris, er det efterhånden tid til at se efter et nyt ur. Lysten er især stor lige nu da mit Panerai er til service hos Klarlund. Så har "kun" mit Cartier tilbage..

I den forbindelse vil jeg gerne lige høre jer om ovennævnte ure. Det vigtigste for mig er at uret har lænke og er større end de normale rolex sportsmodeller.. Så er efterhånden blevet enig med mig selv om at det enten er et AP ROO eller Rolex Deepsea.. Men hvis i har nogle andre forslag til ure vil jeg meget gerne høre dem.. :-)
Svar
Er du til de lidt mere eksotiske mærker, eller skal vi holde os indenfor det "gængse"?
Svar
Jeg er åben for det hele.. :-) selvom uret selvfølgelig gerne skulle holde prisen nogenlunde..
Svar
Ved et valg mellem DeepSea og AP - og købsprisen er underordnet - ville jeg klart gå efter en AP Diver. Dette ur er bare lækrer ;)

Uret sælges med gummirem, men du kan altid tilkøbe en lænke:

İmage
Svar
Siden du nævner de to modeller går jeg ud fra at du synes designet er lige fedt.
Jeg ville overveje følgende:
1) Værket. Begge er top kvalitet men ROO er finere. Går du op i det?
2) Finish af kassen. ROO er mere udsat for ridser idet den har mange kanter og børstede flader. DS kan relativt nemt poleres op og fladerne er primært polerede.
3) Service priser. AP er klart dyrere end Rolex.
4) Anskaffelsespris. AP'en koster 40-50% mere brugt i forhold til DS.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Hej
Jeg er voldsomt farvet af mit eget valg som blev - Deepsea'en.
Det er der flere grunde til
1. AP er sindsygt dyre i service, fuldstændigt latterlige priser som starter ved 12.000.-
2. Jeg synes mindre og mindre om designet på AP, specielt efter at have set det i virkeligheden.
3. Deepsea har en mere rolig skive end de fleste at AP'erne jeg har set.
4 Deepsea'en er et langt mere ekstremt ur, og det tænder et eller andet inde i mig.
5. AP er sindsygt dyre i service, fuldstændigt latterlige priser som starter ved 12.000.- Icon_scared
6. AP er sindsygt dyre i service, fuldstændigt latterlige priser som starter ved 12.000.- Icon_scared
7. AP er sindsygt dyre i service, fuldstændigt latterlige priser som starter ved 12.000.- Icon_scared
8. AP er sindsygt dyre i service, fuldstændigt latterlige priser som starter ved 12.000.- Icon_scared

Jesper
Svar
Bare lidt nysgerrig, men hvad mener du med det er et mere ekstremt ur - pga. dens WR?

lavall Skrev:4 Deepsea'en er et langt mere ekstremt ur, og det tænder et eller andet inde i mig.
Svar
WR?? hvad er det.

Rolex har begået et ur der går ned i 3900 meters dybde (kommer aldrig mere end en meter ned)
De tekniske løsninger der er udtænkt bl.a. En titaniums bagplader der udvider sig ved større tryk.

jesper
Svar
WR = Water Resistance Icon_e_wink

Sendt via Tapatalk
Svar
Hvis jeg stod med 50-60k kunne jeg godt overveje et gerald genta gefica retro safari. Er ved at bleve gladere og gladere for lidt mere komplicerede ure, og den her er altså lidt fascinerende! Derudover er det et meget ikonisk design, og verdens første lukusuur i bronze.

İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)