State Of The Collection - SOTC
De er en tand højere oppe på denne side  Icon_blink Icon_blink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
İmage

Øverst fra venstre: Casio G-Schock GW.M5610 Multiband - Garmin Fenix 3 - Omega Seamaster 300 Master Co-axial - Waltham lommeur - Hamilton lommeur - Heuer stopur

Nederst fra venstre: Seiko Prospex PADI 200m Diver SRPA021 "Turtle" - Seiko Prospex 200m Diver SRP777 "Turtle" - Seiko Prospex SBDC033 "Sumo" - Citizen Promaster JP2000-08E "Pingo" - Seiko Scuba Diver SKX781 "Old Monster" - MB Microtech P6501 Stainless Diver
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Hej Peter.
Det graverende Waltham. Er det guld eller den tykke double, 80 mikron....?
Hvad er det andet for noget metal?
Puds nu ikke for meget på dem, selv om de trænger.
Du kan komme ned en dag, så kan vi lakke dem med hårlak, det gør de ikke løber så hurtigt an, men man skal lige huske at plombere kasselukninger med noget, så lakken ikke "limer" lågene sammen... Icon_blink    Og det kan fjernes igen med vand og sæbe, så man ødelægger ikke noget... Icon_smil
Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
(18-09-2016, 09:59 AM)Lars Skrev: Hej Peter.
Det graverende Waltham. Er det guld eller den tykke double, 80 mikron....?
Hvad er det andet for noget metal?
Puds nu ikke for meget på dem, selv om de trænger.
Du kan komme ned en dag, så kan vi lakke dem med hårlak, det gør de ikke løber så hurtigt an, men man skal lige huske at plombere kasselukninger med noget, så lakken ikke "limer" lågene sammen... Icon_blink    Og det kan fjernes igen med vand og sæbe, så man ødelægger ikke noget... Icon_smil
Mvh
Lars

Hej Lars,

Hverken Waltham eller Hamilton er massive - men inden jeg gør noget ved finishen (de er ikke slemme til at løbe an), så trænger værkerne (især Waltham) til en gang rens, smøring og justering  Icon_smil

Har faktisk længe tænkt på at melde mig til et af dine små "pille, rode, rage kurser" og tage dem med !  Icon_smil
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Hej.
Jamen hvad holder dig tilbage.... Du kan vel være her om et par timer, så er det at få fingeren ud, ikke snakke så meget. Så er det første vel lavet i dag.....
Man kan da se hvad man har med at gøre... Icon_e_biggrin1
Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
John Rusel 1819-1900

Mvh
Lars

[-]
  • whoa
Svar
Ha ha ha......... hvis jeg kørte nu kunne jeg sagtens være i Rødding om et par timer

Men det får vente et par uger, idet jeg lige i denne tid har familiemæssige forpligtelser

Men om et par uger vil jeg meget gerne gøre alvor af det !! Især vil jeg meget gerne have liv i Waltham'en

Sent from my iPhone using Tapatalk
/Peter

[-]
  • Lars
Svar
Du siger bare til... Icon_smil
Mvh
Lars
John Rusel 1819-1900

Mvh
Lars

Svar
(17-09-2016, 12:11 PM)pbr Skrev: İmage

Øverst fra venstre: Casio G-Schock GW.M5610 Multiband - Garmin Fenix 3 - Omega Seamaster 300 Master Co-axial - Waltham lommeur - Hamilton lommeur - Heuer stopur

Nederst fra venstre: Seiko Prospex PADI 200m Diver SRPA021 "Turtle" - Seiko Prospex 200m Diver SRP777 "Turtle" - Seiko Prospex SBDC033 "Sumo" - Citizen Promaster JP2000-08E "Pingo" - Seiko Scuba Diver SKX781 "Old Monster" - MB Microtech P6501 Stainless Diver

Hvordan føles det Blumo på armen i forhold til det nye PADI?
Svar
(18-09-2016, 01:28 PM)Pannerup Skrev: Hvordan føles det Blumo på armen i forhold til det nye PADI?

De føles begge meget komfortable på armen, til trods for deres størrelse !!

Blumo´s lange horn og facon på kassen gør, at det smyger sig dejligt til håndleddet. Tuna´ens kasse er afrundet på undersiderne, så den er også meget komfortabel, men på en anden måde.

Kendetegnende for dem begge er, at man efter kort tid glemmer, at man har dem på - hvilket er usædvanligt for ure af den størrelse !  Icon_Up
/Peter

Svar
Havde besøg af forsikringmand i forbindelse med nyt forsikringselskab og havde så for 2. gang i år alle urerne hjemme og ikke kun 1 stk som jeg plejer.

Auguste Reymond Cottonclub på winder

İmage

Omega Seamaster chrono i guld/stål på winder

İmage

Fortis Diver på winder

İmage

1. række øverst fra venstre Seiko Vultura  og Seiko SCED 021 limited og Seiko standard med automatik og Vostok-Europe Mriya Chonograph

İmage

2. række fra venstre

Seiko Vintage fra 1976 og Seiko SARD012J handpainted dial og Vostok-Europe Mriya Multifunktion

İmage

3. række fra venstre

Skagen forlovelsesur og Sturmanske Retro Gagarin og West End company 6828.35.2900  og Dievas Kampfswimmer

İmage

4. række fra venstre

Inex automatik og MTM Black Vulture Titanium og et af fruens Skagensure og Seiko Astron SSE005J1 Titanium GPS Solar

İmage

U-boat 5570

İmage

Rolex 1603

İmage
[-]
  • Smilla, Vognmanden
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)