24-10-2014, 11:16 AM
Har lidt erfaring med keramiske ure, da jeg har haft nogle stykker. Superlækkert materiale som holder til det meste og trods de få "urban myths" der florerer på nettet så er materialet ret holdbart. Så længe du ikke smider det på gulvet, men hvem gør også det? Jeg vil HELT sikkert gerne ha et keramisk ur igen, og holder det faktisk nok højere som materiale end eks guld…. Glashütte Original Senator perpetual calendar i mat keramik….. jaaaaaaaa tak!
Jeg har dog et ret anstrengt forhold til blankpoleret keramik, da det kommer til at ligne sin fætter porcelæn lidt for meget i mine øjne. Af samme årsag afskyr jeg eks. Rado ure. Det blir for "smykket" at se på. Keramik skal være mat eller børstet i min bog - ellers duer det ikke
Jeg har dog et ret anstrengt forhold til blankpoleret keramik, da det kommer til at ligne sin fætter porcelæn lidt for meget i mine øjne. Af samme årsag afskyr jeg eks. Rado ure. Det blir for "smykket" at se på. Keramik skal være mat eller børstet i min bog - ellers duer det ikke
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)