02-12-2013, 10:04 AM
Lad mig bare sige at der ikke kan gives hverken 10-20 % rabat under normale omstændigheder, idet avancen slet ikke kan bære det. Vi er ude i samme marked som jer private, når vi opkøber ure, så vi river dem ikke hjem med 25-30 % rabat i forhold til jer andre. Så det er ene og alene købmandsskab, der kan generere et avanceoverskud på handlerne. Der kan ikke ligges en generel avance på hvad vi laver pr. ur. For mit vedkommende afhænger det 100 % af uret. Er det er nyere Rolex, Omega, ect. af en populær model, hvor resikoen for en dyr reklamation er lille og som hurtigt sælger, er avancekravet lavere end et tungt GP, ML, Chopard, ect hvor en reklamation inkl. +5-8 k service hvurtigt kan smadre en god handel, samt hvor en lang lagertid må forventes før det sælger. Så høj omsætningshastighed barberer %-avancen, men giver større omsætning og den vej større fortjeneste fordelt på flere salg.
Hvad jeg giver i rabat afhænger 100 % af uret. Det kan være alt fra 0-10 % alt afhængigt af urene. Men glem de 10 % på nyere Rolex osv, da det stort set er hele avancen på de ure
Som vi tidligere har været inde på, bliver man ikke fed af at handle med brugte ure, og jeg er dælme glad for at jeg ikke skal leve af det, men kun købe lidt AP samt bøffer og rødvin i ny og næ...
/Mads
Hvad jeg giver i rabat afhænger 100 % af uret. Det kan være alt fra 0-10 % alt afhængigt af urene. Men glem de 10 % på nyere Rolex osv, da det stort set er hele avancen på de ure
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)