|
Net-Urhandler - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Net-Urhandler (/showthread.php?tid=60334) |
Net-Urhandler - Dam - 27-11-2013 Emnet er ment, som en oplysning til os brugere. Jeg synes, at jeg kan se, ureene ligger længere og længere ved jer ! er brugt markedet ved at være fyldt op, og det til trods kommer der jo stadig en enkelt ny urhandler til i ny og næ. Er priserne ved at være for høje, eller holder folk mere på deres penge ? Personlig synes jeg det er fedt, når der hele tiden kommer, nye/brugte ure ind på jeres sider, det sætter jo ens hjerne på overarbejde, for at se om man lige kunne klemme et ekstra ure ind i samlingen, på samme måde som da jeg besøgte halse i sidste uge, hvor han viste mig, et omega de vill i 18k til en skarp pris....så går man hjem og er helt rundtosset, men må nok ved nærmere eftertanke holde en lille pause..! Jeg kikker dagligt på ur siderne, og jeg mener personligt kun at det er CT-Watches og Timetowatch hvor priserne stadig er fornuftige, og jeg ved godt at når jeg nævner dette, er der mange der vil reagere! Men det er min personlige opfattelse, og skal på ingen måde ses som kritik til de andre der også er på nettet.. Jeg vil bare gerne høre, og det er rigtigt at markedet holder stand eller ej ? Er priserne for høje i dk ? eller følger de konjunkturerne i eu ?? Re: Net-Urhandler - JesperC - 27-11-2013 Dam Skrev:Emnet er ment, som en oplysning til os brugere. For at leve op til dine fordomme om at man vil reagere :D Syntes ikke din udtalelse holder helt vand, selvom jeg medgiver at specielt timetowatch, på nogle ure, har nogle super skarpe priser. I den forbindelse skal du være opmærksom på at salgsprisen er en ting - en anden er den pris man bliver tilbudt for et evt. bytte ur. Og for mig - som oftest er ude i byttehandler, ser billedet i hvert fald noget anderledes ud. Efter min vurdering (andre er klogere end jeg) er priserne ikke for høje i DK. Det har måske været tilfældet på specielt brugt Rolex sportsmodeller men syntes priserne har fundet det rette niveau for nu - over tid vil de naturligvis forsat stige. Sent from my iPad using Tapatalk HD Re: Net-Urhandler - Claus Tukjær - 27-11-2013 Jeg kan da se at nogen af min kollegaer har samme modeller liggende som jeg har solgt for længst. F.eks. et Tag Heuer Aquaracer All Black, som jeg solgte til kr. 12.795 for et par måneder siden, kan findes til kr. 15.000 på en anden side. Jeg tror alle har ure der er gode tilbud. F.eks. havde (har?) Mads et IWC Aquatimer Galapagos til kr. 29.995, hvilket jeg mener er en MEGET skarp pris. Min omsætning er faktisk faldet lidt i år. Men det der virkelig tæller er ikke For et par måneder siden blev jeg tilbudt et partnerskab med en kapitalstærk kunde. Jeg afslog dog, da jeg ikke under nogen omstændigheder giver noget styring af CT-Watches fra mig. En passiv investor er dog meget velkommen CT-Watches.dk er nok den som har det nemmest. Det segment jeg arbejder i er jeg ret alene om, selv om mine kollegaer også er begyndt at tage lidt billigere ure ind. Så jeg kan ikke nikke genkendene til at folk ikke bruger deres penge, men jeg kan da godt se at der er urhandlere der stort set ikke flytter ure i dag. Ingen nævnt Personligt ville jeg gerne kunne sælge meget mere tilbehør, værktøj, remme o.s.v. Gerne med indkøbskurv på min side. Men alt kræver jo lidt kapital. Re: Net-Urhandler - MortenKN - 27-11-2013 Citat:af JesperC » 27/11/2013 17:31 Det er lidt den der med at blæse og ha mel i munden.... Hvis man skal kunne bibeholde et lavt prisniveau, så er det en nødvendig forudsætning at man køber tilsvarende billigt ind (også i byttehandler, gætter jeg på), ellers vil prisniveauet helt naturligt stige. At forvente at kunne få et ur til en skarp pris hos en pro og samtidig høste top $ for sit eget ur i bytte, er ikke realistisk.... Hvis man vil ha markedsprisen, så skal man selv skyde sit ur af. Hvis en pro betaler markedspris i indkøb hvor skal pengene så tjenes henne? Re: Net-Urhandler - TimeToWatch.dk - 27-11-2013 Vi har haft et fornuftigt 2013 med et stærkt stigende salg på ca. 100 % stigning i omsætningen i forhold til 2012. Dette hænger dog fortrinsvis sammen med at der har været flere ure i udbud end i 2012. Jo flere og bredere udbud jo mere salg. Dette er jo ganske logisk. Omsætningshastigheden er ca. den samme. Som prof forhandler sætter man priserne efter hvor stærkt man ønsker at skyde sine ure af. Det samme gælder for private. Vi vil gerne have et godt flow i salget, og derfor forsøger vi bevist at ligge vores ure, så de ca. lander i den billigste 1/3 på EU markedet. DK priserne interesserer os ikke alverden. Det samme gælder så tilsvarende for de ure vi skal tage i bytte. Som Morten allerede har afsløret, kan man derfor ikke forvente at få top-$ for sit bytteur og en lav salgspris for det man køber. Så er der ingen avance Faktum er at byttehandlerne med DK kunder, som Jesper også pointerer, generelt er "op ad bakke", og folk forventer at få prof. forhandler priser for deres private ure, og betale markedspris for det de køber. Her savner jeg måske en anelse forståelse for, at vi som forhandlere ikke kan bytte for sjov, men skal drive det som en forretning, og derfor ikke både kan købe dyrt ind og sælge billigt ud. Derfor takker vi også nej til ca. 90 % af de byttehandler vi får tilbudt fra DK kunder. Ofte får man også tilbudt en uattraktiv tung vare i bytte for et letomsætteligt ur. Der melder vi også pas hvis prisen ikke er meget attraktiv. Jeg har faktisk overvejet, at være så fræk helt at droppe at tage ure ind i bytte. Det tager 80 % af den tid jeg bruger på TTW, men udgør kun ca. 10 % af de indkomne ure. Der er dog DK byttehandler der giver mening, så vi holder fast i konceptet Hvis det generelt er folks holdning at de kan få top-$ for deres ure vil jeg opfordre dem til selv at sælge uret. Det er lidt lige som hos bilhandleren /Mads Re: Net-Urhandler - JesperC - 27-11-2013 Vi er slet ikke uenige, men personligt for mig er prisen på det ur jeg ønsker og sælge og det ur jeg ønsker at købe, fuldstændigt ligegyldig når vi taler byttehandler - her er det naturligvis den byttepris man bliver enige om der er afgørende. Altså kan jeg sagtens accepterer en lav pris for mit ur - hvis det jeg ønsker at bytte med, er tilsvarende lavt prissat. Jeg køber og sælger et sted mellem 15 og 25 ure om året, og hvis jeg ligger alle mine æg i en kurv (læs: hos en forhandler) så forventer jeg også special priser - altså at forhandlerne accepterer en lidt lavere avance pr handel, fordi han/hun jo ved at jeg snart kommer igen ;) Her ser jeg noget velvillighed hos nogle forhandlere - og næsten ingen hos andre.. For slet ingen tvivl om at forhandlerne selvfølgelig skal tjene penge - det anfægter jeg slet ikke - tværtimod, er helt med på at der er garanti forpligtigelser og ikke mindst en enorm pengebinding som skal finansieres.. Sent from my iPad using Tapatalk HD Re: Net-Urhandler - JesperC - 27-11-2013 MortenKN Skrev:Citat:af JesperC » 27/11/2013 17:31 Tror du misforstår mig lidt Morten, jeg mener ikke man kan forvente markedsprisen ved salg til forhandler. Jeg mener bare ikke at man som forhandler med en super skarp udsalgspris på et ur, kan dække sig ind under, at man er nødsaget til at købe så ekstraordinært billigt ind at bytteprisen egentlig ender med at blive noget højere, end hvis man købte et tilsvarende ur dyrere hos anden forhandler - håber du forstår mig.. :) Ingen tvivl overhovedet om at TimeToWatch.dk har DKs bedste priser når vi taler ren handel - men tror ikke i har DKs bedste byttepriser... (Det sidste beror på uvidenskabelig test) :D Sent from my iPad using Tapatalk HD Re: Net-Urhandler - Dam - 27-11-2013 Der skal jo som bekendt 2 til en handel !! Men ofte er det som mads siger, at man vil have guld for sit eget, og betale med sølv for det man køber ! Det er klart ment lidt som en en rød klud i hovedet på nogle andre vedrører det næppe.. Men fakta er bare som også claus nævner, nemlig at der er en stor klump ure der recrikulere, og jeg mener klart at de bliver for det meste bare dyrere og dyrere! og jeg gider ikke og nævne hvem og hvad, for hvis man som jeg sider dagligt på siderne så ved man også HVAD DET ER FOR URE..! Men jeg er dog meget klar over at, der skal penge ind for at drive en forretning, jeg har selv prøvet det i 7 år. Men jeg kan bare se en forskel i priserne, så ved jeg ikke om mads køber og sælger rigtigt hver gang ,eller om mads bare har det sådan, at det godt må give noget, men at man ikke hver gang man har en handel, har " scoret guldet " Mads dine priser på det du har finder jeg absolut rimeligt ligeledes i det segment claus arbejder i.. At ens omsætning falder betyder jo intet, hvis man er skarp på bundlinjen. MEN LYKKE TIL DEM SOM, GIVER OS EN MULIGHED FOR AT HANDLE BRUGTE URE I DK Re: Net-Urhandler - JesperC - 28-11-2013 ...Lige så alle har forstået det! Jeg er helt med på at der skal tjenes penge! Og jeg forventer ikke guld priser for eget sølv! Men omvendt vil jeg heller ikke underbydes - dertil har jeg været med lidt for længe.. (Og det er ikke møntet på nogen bestemt forhandler - men skal forstås generelt) Sent from my iPad using Tapatalk HD Re: Net-Urhandler - Stensbjerg - 28-11-2013 For dem (som mig selv) som ikke handler så tit tror jeg mere det kommer an på, om man har tillid til den grey dealer man handler hos mere end at jagte den sidste krone. Personlig har jeg et klart billed af hvem jeg vil og hvem jeg ikke vil handle med også i DK, Og så er det faktisk total ligegyldigt om dem som står på min not to go to liste har et ur jeg søger til en super pris. Ellers er jeg enig ligger vare længe på hylderne tænker jeg at prisen generelt må være sat forkert, Og det sker jo selv for et stål Rolex |