29-11-2013, 10:24 AM
Jeg vil gerne bytte, hvis der er forretning i det og modtager selvfølgelig gerne realistiske tilbud fra alle. Takker også bare pænt nej tak, hvis det ikke hænger sammen. Det gælder også skambud hvor jeg også sender et pænt "Det har ingen interesse" svar. Der hvor jeg mener det er naivt at sende en forespørgsel er når man selv har et ur til en markedspris på f.eks 25 k, og vil bytte lige over med et ur listet til 30 k. Der kan man godt regne ud der næppe kommer en handel hjem, da forhandleren direkte taber penge på handlen. Den slags bud kommer af og til. Men har man i mente at det er en forhandler, og at der er lidt luft til avance i ens regnestykke, skal det da selvfølgelig prøves.
Hvis man har haft held med at bytte med en forhandler kan man jo så også konkludere, at ens tilgang til byttehandel og regnestykke ikke er helt skævt. Har man derimod sendt 25 forespørgsler og altid blevet afvist, er vi nok ude i et af de naive tilfælde
/Mads
Hvis man har haft held med at bytte med en forhandler kan man jo så også konkludere, at ens tilgang til byttehandel og regnestykke ikke er helt skævt. Har man derimod sendt 25 forespørgsler og altid blevet afvist, er vi nok ude i et af de naive tilfælde
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)