27-11-2013, 11:41 PM
MortenKN Skrev:Citat:af JesperC » 27/11/2013 17:31
Syntes ikke din udtalelse holder helt vand, selvom jeg medgiver at specielt timetowatch, på nogle ure, har nogle super skarpe priser. I den forbindelse skal du være opmærksom på at salgsprisen er en ting - en anden er den pris man bliver tilbudt for et evt. bytte ur.
Og for mig - som oftest er ude i byttehandler, ser billedet i hvert fald noget anderledes ud.
Det er lidt den der med at blæse og ha mel i munden.... Hvis man skal kunne bibeholde et lavt prisniveau, så er det en nødvendig forudsætning at man køber tilsvarende billigt ind (også i byttehandler, gætter jeg på), ellers vil prisniveauet helt naturligt stige. At forvente at kunne få et ur til en skarp pris hos en pro og samtidig høste top $ for sit eget ur i bytte, er ikke realistisk.... Hvis man vil ha markedsprisen, så skal man selv skyde sit ur af. Hvis en pro betaler markedspris i indkøb hvor skal pengene så tjenes henne?
Tror du misforstår mig lidt Morten, jeg mener ikke man kan forvente markedsprisen ved salg til forhandler.
Jeg mener bare ikke at man som forhandler med en super skarp udsalgspris på et ur, kan dække sig ind under, at man er nødsaget til at købe så ekstraordinært billigt ind at bytteprisen egentlig ender med at blive noget højere, end hvis man købte et tilsvarende ur dyrere hos anden forhandler - håber du forstår mig.. :)
Ingen tvivl overhovedet om at TimeToWatch.dk har DKs bedste priser når vi taler ren handel - men tror ikke i har DKs bedste byttepriser... (Det sidste beror på uvidenskabelig test) :D
Sent from my iPad using Tapatalk HD

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)