Seiko SBDB001 vs. Breitling Avenger Seawolf A17330
Jeg syntes nu de givne karakterer stemmer meget godt i forhold til hinanden, men som nævnt måske lovligt højt. Specielt en 9'er for Seiko værket. Men det er Claus' vurderinger i forhold til hans segment, så bare fino Icon_e_biggrin1 De steder jeg særligt bemærker forskelle på de to er (100 % baseret på billederne da jeg ikke har prøvet Seiko'en):

Breitlings lænke/spænde trækker klart fra Seiko. Jeg mener ikke finish og kvalitet på spændet er super god. Her burde der være en mere "lækker" løsning fra Seiko. Særligt dette billede af extention'en imponerer mig langt fra og ser direkte billig ud:

İmage

På værksiden er jeg enig med Claus i at Seiko'en er sjovere. Inhouse værk med GMT og power-reserve indikator i pæn finish. Der kan Breitlingen ikke være med, med sit ETA 2824, som dog har en ok finish. Men grundværket er ikke så spændende som Seiko.

Skulle jeg ud at dykke ville jeg klart foretrække Breitlingen, da jeg som Claus også pointerer, klart mener Breitlingen er bedst egnet, frem for Seiko med GMT og power-reserve. Det cutter klart meget af kompromisløsheden på det ur i relation til at være et hardcore diver Icon_head Her er Breitlingen mere strippet for gøjl og ALT er rettet mod at lave et kompromisløst dykkerur.

Designmæssigt er der ingen af de to der rammer mig, men det er jo en subjektiv vurdering, så den vil jeg lade ligge.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Seiko SBDB001 vs. Breitling Avenger Seawolf A17330 - af TimeToWatch.dk - 05-11-2013, 09:36 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)