11-12-2011, 11:18 PM
KlausM Skrev:Jakob skal vi holde os til din definition hvilket ur i følgende eksempel giver så mest value for money:
Ur x er lavet i 10 eksemplarer og har derfor været hundedyrt at lave. Det er lavet i Schweitz.
Ur y er lavet i 5000 eksemplarer, i Kina og er tilfældigvis på alle tekniske og kvalitetsmæssige punkter 100% magen til y.
Som en lille detalie så fik Niel Armstrong alle 10 ur x efter månevandringen og har nu sat ét af dem til salg.
Hvilket ur giver mest value for money? Et eksemplar af y eller den ene af x?
Mvh
Klaus
Det kan jeg jo ikke svare på Klaus,
der mangler jo en vigtigt detalje for at kunne vurderer value for money i dit eksempel nemlig prisen på urene,
men kan jo ikke sige om man få meget ur for pengene uden at vide hvad det koster.
Uden at vide det vil jeg tror at de med Jaeger værk er dyrere men det hæver da valuen på værk siden for mig,
selvom den evt højere pris så igen presser valuen den anden vej igen men jeg tror stadigvæk de ure er købt uden tanke på JLC værket,
men stadigvæk historien har altså ikke noget med valuen at gøre jeg mener at et mærke som Sinn leverer en meget højere value for money end Pam
og de har en noget "mindre" historie end Pam.
Kort sagt vil jeg sige at value for money kan måles og vejes
hvor imod nydelsen og glæden ved at have,bære og kigge på uret er en blød ting forskellig fra person til person som ikke direkte kan måles,
lad os igen tage en Sinn U1 uanset om du kan lide uret det være sig at bære eller kigge på det,så kan man sagtens se at den måde det er lavet på og de materialer
det er lavet i giver en rigtig fin value.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)