Er vi for konservative i vores urvalg?
For at vende tilbage til Mads indlæg finder jeg det personligt ærgerligt at ikke flere mærker og modeller er i spil i Danmark. Jeg er som udgangspunkt til brugte ure og som jeg skrev tidligere rammer problemet mest mig i forhold til det lille udvalg af ikke kendte ure/modeller i Danmark. Jeg finder det personligt ok at uret jeg køber er brugt ( og at jeg dermed sparer op til 50-60-65 % af nyprisen på ure fra sidste årti ) derfor er jeg ikke den rette, når der skal findes "løsninger". Hvordan lokker man kunder til at købe ure, hvor de ved at afskrivningen er fx. 50% på 1 år, frem for en Rolex Sub hvor afskrivningen er 10-20%? De skal godt nok holde af uret ( og klar til noget afskrivning ) eller vide at det er en keeper. Tror ikke at der findes en løsning! Punktum! Vi brugtryttere skal bare glæde os over at der så en gang imellem dukker noget spændende op hvor der er value for money. Jeg købte i januar en AP Jules Small Seconds med AP 3090 værk i Rødguld fra 2008 af Mads. Listepris 108.000 kr. Pris hos Mads 38.000 kr. Havde sikkert stået noget tid(?), derfor den gode pris. Hvorfor så billig? Den er 36 mm = for lille i de flestes øjne. Og det er jo ikke en AP RO(O) som vel er det eneste AP der kan sælges i Danmark. Hvis den skal sælges/byttes på et tidspunkt skal den nok til Tyskland - er ikke sikker på at den overhovedet kan sælges igen i Danmark.
Mojohe
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Er vi for konservative i vores urvalg? - af MortenKN - 20-09-2013, 02:34 PM
Re: Er vi for konservative i vores urvalg? - af mojohe - 23-09-2013, 09:36 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)