22-09-2013, 10:00 AM
baun Skrev:jk Skrev:Efter min opfattelse af en samling, det være sig frimærker, mønter eller ure m.m., så stopper nyanskaffelserne først, når samlingen er komplet.Derfor forventer jeg heller ikke at miste min interesse for bl.a. IWC-ure. Det at være samler fortsætter nemlig til den bitre ende, som heldigvis aldrig nås.
Enig. Er man passioneret samler er det svært at stoppe. Naturligvis kan finanserne tørre ud eller der kan i perioder være andre interesser der overskygger, men helt stopper det ikke før man er lovligt forhindret eller samlingen er komplet, hvilket vist ikke bliver aktuelt for mig.
En tredje årsag kan formentligt være manglende 'stimulans', idet en samler sandsynligvis har oplevet det meste, hvorfor vedkommende anlægger en konservativ fremgangsmåde og venter til at noget spændende ser dagens lys.
Vi kan vel kalde den type for en 'passiv' samler?
mojohe Skrev:Eneste ærgelige er at jeg fx stadig venter på en fin chronograph fra VC, en fin World Timer fra PP........ Kommer nok til at vente, vente, vente.....før det dukker op i DK.
Du kommer sandsynligvis til at vente længe, eftersom Danmark ikke er det rette segment for den type af ure.
Ja, der findes 'urtosser', men det er uden tvivl en minoritetsgruppe.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)