20-08-2013, 03:22 PM
berg Skrev:TimeToWatch.dk Skrev:Fandt dette PAM111 til $318. Det er seriøst giftigtLige den her er super nem at spotte som fake, så denne mener jeg ikke er synderligt giftig.Værket er en kina-klon af cal. 6497-2 Unitas basen med 21.600 BPH, de rigtige graveringer, svanehals regulering med sværdformet regulator, pæn finish på såvel værk som kasse. Her er vi ude i noget jeg mener ligger 90-95 % op ad originalen men bare made in China
Kig på balancen, der sidder noget der ligner en ligekærvet skrue. På et rigtigt værk er denne y-formet.
Sammenlign med dette billede -
Der er flere ting der indikerer uret er en kopi, men som jeg skrev er 90-95 % inkl. værket ens, så det gælder lige om at spotte de sidste 5-10 %. Det tror jeg desværre bare kun der er forsvindende få der kan, og hvis man så oven i købet præsenteres for uret af en reel og umiddelbart hæderlig sælger, tvivler jeg på ret mange ville fange den. Noget andet med Rolex'en hvor man jo altid lige mærker hvordan værket går, og her ville fange at der var "ugler i mosen".
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)