19-08-2013, 10:28 AM
gufle Skrev:Det er et ETA 2836 (GMT) så det kører 28.800. Lynetten drejer på samme måde på faken, som på originalen, dog går den en lille smule lettere men stadig helt uden slør.
Optrækket går nøjagtigt ligesom på andre ure med std. ETA værker, meget pænt og smooth dog ikke ligeså let som på originalen.
Hilsen
Danny
Jeg er ked af at erkende det, men man får faktisk ret meget ur for pengene i det fake...
Hvis en af disse Kina-producenter brugte krudtet lidt mere innovativt, på at lave noget a la SevenFridays ure, kunne de rent faktisk få en ret respektabel biks op at køre, men det kræver desværre en klar holdningsændring i deres tilgange til kopier. Jeg har talt med flere kinesere om kopieringen og i deres hoved er der intet galt i det, men tværtimod tænker de, at hvis man får noget kopieret, er det fordi andre tilstræber og anderkender det du har lavet, og derfor anses det som en respekt for originalen at nogen prøver at efterligne det. Lidt efter mester-lære princippet hvor lærlingen efterligner mesteren. Problemet er at de ikke ligger det samme i originalitet og håndværkskvalitet, men luksusvarer udelukkende bruges som status symboler. Jeg sad engang til middag med en kineser, der lagde en iphone attrap på bordet, så den var synlig for alle. En Iphone koster ca. en månedsløn, så det er menigmands statussymbol nr. ét. At han så ikke havde råd, men havde en gl. Nokia "brødkasse" af en mobil var en anden snak, og så måtte han fake sig til succes. Mon ikke de over tid kommer på andre og bedre tanker!?
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)