Afstemning: Kan du bedst lide Vintage Omegaer med lille eller med stor sekundviser?
1 Lille sekundviser
2. Stor sekundviser
[Vis resultater]

Lille eller stor sekundviser
Jeg kan nok i det store hele bedst lide den store sekundviser, hvis jeg skal svare hastigt og med blik på dine fine eksempler. Den lille sekundtæller forbinder jeg mest med ældre 'pænere' ure, hvor imod den store leder mig i retningen af sportier ur. Når det så er sagt har jeg et gammelt Zenith med lille sekund viser, der hedder Sporto... Måske er det som du siger noget med teknologiudviklingen og hvor avanceret uret er. Er det sikkert, at lille sekundviser er mindre kompliceret end en stor?

Og så tænker jeg a propos sport (eller tool) på chronografer, som jo har lille fast sekundtæller - men så også den store, når den rent faktisk bruges.

Og hvornår bruger man egentlig sin sekundviser til noget? Altså noget rigtigt, ikke bare til at beundre, måle urets præcision med osv? Så er sekundviseren der kun fordi man kan? Og fordi det reelt er den mindste tidsenhed, som vi kan opfatte?

Hm, ved endnu et gemmenkig, kan jeg bedst lide, hvis den lille sekundviser, har sin "egen" skive og ikke bare et kryds.

mvh Jens
Svar

Beskeder i denne tråd
Lille eller stor sekundviser - af baun - 22-06-2013, 09:35 AM
Re: Lille eller stor sekundviser - af pbr - 22-06-2013, 10:18 AM
Re: Lille eller stor sekundviser - af baun - 22-06-2013, 10:31 AM
Re: Lille eller stor sekundviser - af Jens - 24-06-2013, 03:57 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)