Afstemning: Kan du bedst lide Vintage Omegaer med lille eller med stor sekundviser?
1 Lille sekundviser
2. Stor sekundviser
[Vis resultater]

Lille eller stor sekundviser
Jeg har stemt på stor sekundviser, idet det for mig generelt er det mest harmoniske Icon_e_smile

Men når det er sagt, så er man også nødt til at sige, at det helt og holdent kommer an på uret - der er noget ganske særligt over et flot gammelt Seamaster 30 med lille sekundviser !! Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal udtrykke det - men det skal helst være en af de modeller, hvor de kun fås med denne mulighed ............. så er skiven med dens timemarkeringer osv. "designet" til den form for sekundviser. Jeg ved godt, at det er meget diffust, men jeg mener f.eks. ikke, at man kan tage et ur (hvis det så var en option) hvor det oprindeligt er designet til stor sekundviser og så blot lave en model med lille sekundviser uden at det kommer til at se forkert ud.

Dimensioneringen af skive, timemarkeringer, visere osv. osv. mener jeg har betydning for, hvordan urets helhedsindtryk med stor eller lille sekundviser bliver !

F.eks. mener jeg at af de ure, som du har vist ovenfor, så ser modellen med lille sekundviser helt forkert ud i mine øjne. Two-tone skiven med dens minutmarkeringer gør, at den lille sekundviser ser helt malplaceret ud hvor den sidder, idet den ser ud som om den blot er klistret ovenpå en skive, der er beregnet til noget helt andet. Hvis nu de havde lavet den i én farve og undladt minutmarkeringerne som let kan forveksles med sekundmarkeringer (eller doublere som sådanne), så ville uret have set harmonisk ud !

Er det helt sort snak, eller er der andre, der kan følge mig ?? Icon_dontknow
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Beskeder i denne tråd
Lille eller stor sekundviser - af baun - 22-06-2013, 09:35 AM
Re: Lille eller stor sekundviser - af pbr - 22-06-2013, 10:18 AM
Re: Lille eller stor sekundviser - af baun - 22-06-2013, 10:31 AM
Re: Lille eller stor sekundviser - af Jens - 24-06-2013, 03:57 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)