Ur-værker og deres kvaliteter, hvad ved jeg om det
(26-01-2022, 11:12 PM)Larsb Skrev: … Begrebet inhouse er et ret udefinerbart og dækker over en del, fra værker, der er designet fra bunden, til variationer over et standardværk, hvor man producere e  vis procentdel af delene selv. …

Sendt fra min SM-A525F med Tapatalk

Amen!

Det er så rigtigt, Lars. Som altid skal man lige trække vejret når marketingmaskinerne går i omdrejninger. 

In-house handler måske dels om marketing og dels om forskellige andre forretnings-/produktionsmæssige overvejelser som fx. leverancesikkerhed, kontrol over kvalitet, muligheden for at beholde en større del af profitten in-house (sorry…) osv. 

Som et eksempel kan man jo tage Tudor, der de seneste år har gjort en del ud af fortællingen om deres skift til in-house. Det var bla. en del af historien om Black Bay 58 modellen, som jeg selv ejer. 

Tudor får - så vidt jeg forstår - produceret deres værker af en partner kaldet Kenissi, som så også leverer til Breitling, Chanel mfl. 

Her er en artikel, der berører det samarbejde. Som så igen får en til at tænke ‘hvad er in-house egentlig?’ Og derefter ‘hmmm, er det overhovedet vigtigt for mig?’

https://reference.grail-watch.com/2020/1...d-norqain/

Anyway, verdenskrige er startet på lignende diskussioner. 

Personligt må jeg erkende, at jeg ikke kan min værkhistorie godt nok til at kunne gennemskue om en producents værker er baseret på 100% egen indsats eller på ETA og lignende? Og hvor meget forarbejdning og forbedring skal der til før et ‘eksternt’ værk bliver in-house?

Men man skal nok være en anelse opmærksom når ordene ‘in-house værk’ dukker op i ens egne mentale overvejelser om køb af et ur.

Claus

Svar

Beskeder i denne tråd
Ur-værker og deres kvaliteter, hvad ved jeg om det - af cfnissen - 27-01-2022, 08:27 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)