Ur-værker og deres kvaliteter, hvad ved jeg om det
Selvfølgelig behøves der ikke at være pyntet værk, men mange af de ure der bliver solgt af tvivlsom kvalitet også selv om uret ligner en "million" så når det kommer til værket er det enten svinet til med olie eller også er der mangel på smøring, så mister jeg troen på disse ure og gider det ikke mere.

Noget andet er den jungle hvor uret er produceret i Kina og så bliver samlet andet steds, hvor det så får et bedre stempel på sig som Swiss made, men hvem kan gennemskue denne handling.

Ikke fordi jeg tror at bare fordi det er lavet i Kina, så bliver det noget skidt, men de kan da sikkert godt producerer okay og hvad så med samlingen af urene.

Jeg har haft ure der er samlet af en bedstemor i et køkken (blot en fornemmelse) og har da også åbnet ure og kigget under mikroskop, hvor det var tydeligt spor af fremmedlegemer der ikke havde noget at gøre i et ur-værk.

Trods meget blandede oplevelser, må jeg sige at der har været mange gode oplevelser med de ure jeg har købt gennem tiden og når alt kommer til alt, så er det rart at have en god urmager i baghånden og ikke mindst en god og ansvarsfuld forhandler der sørger for service, hvis der er noget med uret under garantien.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • cfnissen
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: Ur-værker og deres kvaliteter, hvad ved jeg om det - af Miwes - 24-01-2022, 11:13 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)