Ur-værker og deres kvaliteter, hvad ved jeg om det
Interessant spørgsmål, personligt har jeg det i dag sådan at blot jeg ved hvad jeg køber og jeg mener det står mål med prisen så er der ikke noget jeg udelukker.

Men da jeg ved at jeg fremover vil skifte mindre eller slet ikke ud, er mulighed for service og reservedele væsenlige faktorer.

Det viser mit udvalg i dag viser også.

Seiko spring drive skal til deres europæiske service center men ud over det er der ingen vedligehold udfordring.

Citizen promaster. Miyota 9015 en arbejdes hest som jeg vil mene enhver udlært urmager kan fejlsøge/servicere på, ligesom det antal der er produceret for mig er = dele eller nyt værk er til at komme til.

Yema Lagoon. Reelt et nyt ur/værk som Yema vil køre med i mange år frem så service/dele er sikret.

Dornbluth 99.1. værket er baseret på en Unitas base men er bearbejdet og bygget om/videre på så der reelt er tale om et selvstændigt værk hvilke det også er anerkendt som.

Men basen gør at service / dele er tilgængelige så værket altid ville kunne komme til at gå.

Dette var også en af mange grunde til at det blev et Dornbluth, ægte håndværk som er fremtidssikret.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • En_Nissen, MichaelA
Svar

Beskeder i denne tråd
Ur-værker og deres kvaliteter, hvad ved jeg om det - af Stensbjerg - 23-01-2022, 09:38 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)