Ur-værker og deres kvaliteter, hvad ved jeg om det
Willy > jeg har også en særlig interesse i værker hvor man kan tale om håndværk af den slags der ligger ud over hvad vi i dag kender fra cnc-maskinernes arbejde, som ellers stort set er ind over det meste af den ur-produktion der foregår i dag.

Selvfølgelig er det okay med et mekanisk ur, som er hurtigt og billigt produceret, hvis ellers det svare til prisen og ligeså er jeg med på at et Lange & söhne har den pris det nu har, men der er så også en verden til forskel og kan man elske sådan et smukt værk, så forstår jeg godt at man vælger det, hvis ellers man har råd.

Jeg synes også det er sjovt at have noget som ikke så mange andre ejer og har da taget valg ud fra det princip, men ellers har det for mig taget lang tid at finde "det rigtige" valg.

Et eksempel på hvad der for mig er et godt valg, som opfylder mine krav til super lækre ure, der har været indenfor rækkevide, er bla.a. mine Longines og ikke mindst mine D&S ure.

Det smukkeste ur jeg har haft gennem tiden er nok mit Maurice Lacroix Masterpiece MP6178-SS001-12E....ja der er sikkert flere, men lad det nu ligge.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • En_Nissen
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: Ur-værker og deres kvaliteter, hvad ved jeg om det - af Miwes - 23-01-2022, 09:38 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)