23-12-2021, 10:07 PM
(22-12-2021, 04:57 PM)TH Skrev: Skøn tråd. Fedt med så mange forskellige ure og overvejelser i én tråd.
Også lidt rart at høre andres "sellers remorse", selvom den JLC Navy Seals nok kommer til at gøre lidt ekstra ondt![]()
Mit år startede med CWC RN, som var en 40-års fødselsdagsgave fra min hustru. Senere solgte jeg mit Planet Ocean til fordel for et IWC Flieger chrono. IWC´en blev jeg desværre aldrig helt gode venner med (fik ikke engang taget et ordentlig billede), så det røg til fordel for Doxaen og lidt penge til en anden hobby.
Jeg har egentlig lovet mig selv, at at 2022 skal være året uden udskiftninger på urfronten, men lad os se hvor længe det holder. JEg er begyndt at savne et Sinn (igen, igen, igen, igen)
https://i.imgur.com/FNZxQPJ.jpg
Fedt at du byder ind!
Haha. Ja, den Navy Seals Alarm har efterladt et savn. Suk.
Den CWC er bare sej! Tillykke.
Og så to mærkelige ting:
1) Andre hobbyer? Hvad snakker du om?

2) 2022 - året uden udskiftninger. Yeah right

Tak,
Claus
Sent from my iPad using Tapatalk
(22-12-2021, 09:12 PM)aammat Skrev: …pludselig var det der, Benzinger frosted Barley II og jeg var solgt.
Så kun 1 ur og det er lige kommet, så I får lige et par billeder..
Mit første customized ur og helt sikkert ikke det sidste.
Min 2022 liste har tydeligt inspiration fra flere af de tråde hvor andre på dette fora har præsenteret mærker som Longines. Tak
…
Hvor flot! Og godt at høre at der er planer for 2022
Googler lige lidt på Benzinger. Tak for inspirationen.
Claus
(22-12-2021, 11:21 PM)KOP Skrev: Det blev et Oris Big Crown Pointer Date, dette er modellen med en bronze skive, der dog er behandlet så den ikke patinerer.
…
Nr. 2 blev et Rolex Datejust som jeg havde ventet en rum tid på. Ja ja gider ikke den snak igen, i ved nok!
…
Endelig her i sensommeren faldt jeg nærmest over et Seiko spb147
som er et mindre Seiko dykkerur, vistnok 40mm.
…
Men føler snart jeg er mættet, altså ved ikke lige hvad man skal kigge efter, måske skulle man mere eller mindre sælge ud, og så gå efter et Czapek Antartique eller lignende.
…
Tre fede ure. Har selv været rundt om et bronze-ur (Tudor). Det er altså fascinerende, både patineringen og at de kan ‘nulstilles’.
Flot spil i Datejusten, helt enig. Og Seiko-uret er bare i orden. Nøgternt med lidt lir i form af skiven.
Czapek lyder som en spændende tanke. De er altså flotte og lidt ‘off-piste’, hvilket jeg godt kan lide.
Claus
(23-12-2021, 01:10 AM)Larsb Skrev: …
Claus: Jeg håber ikke, du kommer til at fortryde, at du har givet slip på den spanske JLC. Du vil helt sikkert komme til at savne det, men du har stadig historien.
Oh yes, har fortrudt en del gange - men så tager jeg EL2 på og så dulmes smerten. Prognosen er god - men jeg er overrasket over hvor meget det ur alligevel betød.
Claus

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)