Så nærmer julen sig...
God tråd, hvor man lige kan samle tankerne om hvad der skete i året, der gik.

På det personlige plan startede året med et nyt job, skarpt forfulgt af en fyring tre måneder senere pga. økonomi. Underligt, men det førte til at jeg startede som selvstændig 1/7 og nu sidder med spændende projekt i medicinal-branchen samt en del undervisningsaktivitet. Masser af spændende muligheder fremad - og ingen interne møder, chefer o.l.

Jeg troede jo egentlig 2019 havde været et lidt kedeligt og stille ur-år, men så huskede jeg bl.a. på disse ting:

En af de dejlige ting ved denne hobby - udover urene - er jo at møde de mennesker, som urene sidder på. Det handler jo meget om tilfældigheder og eget/andres initiativ. Specielt kan jeg nævne muligheden for at deltage i planlægningen af Ur Rally 2020, hvor jeg fik mulighed for at endelig at møde nogle af dem, der har været med på dette forum i lang tid - og det endte da også med et ur-køb. På mit nuværende projekt er jeg endt på en plads ved siden af en anden ur-entusiast. Vi kiggede selvfølgelig på hinandens håndled - og har snakket ure lige siden. Og så er der jo folk, der tager kontakt som man så ender med at møde, som f.eks. Mohjoe herindefra, der endte med at hjælpe mig med en lille handel. Jeg har også haft fornøjelsen af en god snak med Christian Lass, der kom og afleverede et ur han havde serviceret for mig. Sikke en spændende historie han kan fortælle - og han har jo gang i nogle urprojekter for danske samlere. Det skal nok blive sjovt at følge fremadrettet. Hvor er det bare sjovt med alle disse mennekser.

På hardware-siden skete der lidt i år, lidt begrænset af min økonomiske virkelighed. Det største har været, at det Omega Speedmaster jeg købte hos Hodinkee i 2018 endelig kom til København. Det er den udgave Hodinkee fik lavet i forbindelse med deres 10 års jubilæum. Udover at den løser mit ‘hvilken SpeedMaster skal jeg have’-problem, så er det også et ur, der taler til mine personlige minder fra New York.

İmage

Den næst-største ting var at jeg langt om længe fik fat i den ultra lækre gummi-belagte titanium lænke til mit Navy Seals Alarm. Det er en ting jeg har jaget i fem år, men nu lykkedes det med Mohjoe’s hjælp. Den giver uret et løft!

İmage

Jeg fik også købt lidt vintage. Jeg har fået øjnene op for den glæde sådanne ure kan give. I år blev det til et Tissot Heritage Chronometre, der bare har et flot look og ikke mindst en flot kasse. Og det blev til et rimeligt prissat Omega Ranchero, som bare er superflot - dog med serviceskive og ikke helt originale visere. Begge urene giver mig et godt smil på læben.

İmage

İmage

Endelig skal jeg ikke glemme mit pilot-ur af mærket ‘kinesisk no brand’. Men….jeg har samlet det selv under kyndig vejledning af Christian Lass. Se billede længere nede.

Året bød også på gode oplevelser. Hvis jeg skal fremhæve nogle af de bedste, så kan det kun starte med en tur til Lange for at besøge deres fabrik. Hold nu op en tur og hold nu op hvor er Lange bare høj, høj kvalitet i ure, mennesker mv. Se her for genopfriskning af besøget.

http://urdebatten.dk/showthread.php?tid=82897

Det lykkedes mig også at bive interviewet til en urblog via en dansk urentusiast. Sjov oplevelse at se sine egne ‘kloge’ udtalelser give delt. Og der kom også nogle gode billeder ud af det.

https://wristreview.com/watch-geeks-gett...ee-part-1/

Jeg blev også interviewet til et andet medie. HVIS artikel kommer i, så bliver det et stykke ind i det nye år. Og så har jeg opnået en af mine drømme. Lad os se. Skal nok dele det, hvis det lykkes.

Urkurset hos Christian Lass er nævnt ovenfor. Det blev arrangeret af Kim T. - og det var vildt sjovt. At se værket begynde at bevæge sig for første gang er en vild oplevelser - og at få lov til at møde folk, som man kun har skrevet med var simpelthen fedt. Prøv det, hvis I får mulighed for det. Og Christian har altså prøvet lidt af hvert. Sikke nogle historier han har med.

İmage

Der kom også en invitation til et dejligt arrangement med Omega oppe i en kran i København. Fed oplevelse - igen med spændende mennesker. Og det åbnede da mine øjne endnu mere for Omega’s ure.

http://urdebatten.dk/showthread.php?tid=83026

Endelig er RedBar jo kommet til København. Jeg har været med til et par arrangementer - og endda haft et af dem hjemme hos mig selv. Sjovt format og god mulighed for at møde ligesindede under uformelle og rimeligt sikre rammer. Det kan kun anbefales - de mødes engang om måneden. Følg dem på Instagram! Det ender altid med et sexpile, dvs. ure i bunkevis på et bord.

İmage

Næste år….hmmm…..gad vide om det bliver året, hvor jeg får taget springet ud i lidt konsolidering. Jeg har jo nogle grails, der vil kræve lidt frasalg. Lad os se hvad året bringer. Jeg glæder mig til at møde flere mennesker og se flere dejlige ure. Jeg kommer også til at bygge videre på min Instagram-konto. Det er altså en sjov måde at komme i snak med en masse nye ‘artsfæller’ over hele verden

Sent from my iPad using Tapatalk

Svar

Beskeder i denne tråd
Så nærmer julen sig... - af KimT - 16-12-2019, 01:42 PM
RE: Så nærmer julen sig... - af Miwes - 16-12-2019, 05:10 PM
RE: Så nærmer julen sig... - af jk - 16-12-2019, 08:13 PM
RE: Så nærmer julen sig... - af Stensbjerg - 16-12-2019, 09:02 PM
RE: Så nærmer julen sig... - af onkeldunkel - 16-12-2019, 09:30 PM
Så nærmer julen sig... - af Avantismo - 17-12-2019, 08:35 PM
RE: Så nærmer julen sig... - af Appleboy - 17-12-2019, 10:52 PM
Så nærmer julen sig... - af cfnissen - 18-12-2019, 06:41 PM
RE: Så nærmer julen sig... - af gmt-geek - 19-12-2019, 11:20 AM
RE: Så nærmer julen sig... - af Stensbjerg - 19-12-2019, 11:50 AM
Så nærmer julen sig... - af gmt-geek - 19-12-2019, 12:02 PM
RE: Så nærmer julen sig... - af Larsb - 20-12-2019, 12:30 PM
RE: Så nærmer julen sig... - af Jens - 21-12-2019, 12:24 PM
RE: Så nærmer julen sig... - af 116520 - 23-12-2019, 09:48 PM
RE: Så nærmer julen sig... - af onkeldunkel - 24-12-2019, 01:22 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)