Service hos Tudor - kan det være rigtigt?
(05-06-2019, 07:34 AM)cfnissen Skrev: Men det gælder - for mig - nok kun for nye ure. For arvestykker og vintageure vil jeg klart foretrække A. 

Så skal urproducenterne bare give os valgmuligheden....

Claus

Her synes jeg bare vi rammer hovedet på sømmet. Et nyt ur i dag er jo netop vintage arvestykket i morgen.

Jeg er med på, at et alm Speedmaster måske aldrig bliver det store investerings-/samlerobjekt, men jeg håber da, at det i min levetid bliver en gammel følgesvend og senere  et arvestykke.

Betyder det så noget, at der om 30 år sidder et 5-10 år gammelt værk i? I praksis nok ikke, men jeg synes nu, at det er sjovere, hvis der i kassen sidder det originale værk.

Fabrikken kan give kunden et valg, men kunden kan også vælge med tegnebogen og valg af urmager. Af samme årsag valgte jeg en selvstændig urmager, da det skulle til service. Jeg synes det er vigtigt, at vi i DK holder urmagerstanden ved lige. Det er fint, at fx Omega stiller høje krav til værksted og træning men motivet bør være faglighed og kvalitet og ikke blot kontrol af markedet.

Mekaniske ure har en god tid nu, men jeg tror ikke, at den kan tages for givet evigt.

God grundlovsdag og valgdag  til alle!
Jens
[-]
  • cfnissen, KOP, pbr
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: Service hos Tudor - kan det være rigtigt? - af Jens - 05-06-2019, 10:01 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)