21-05-2013, 01:10 PM
Omega har jo et ganske bredt sortiment. Det er vel også noget der har karekteriserer mærket gennem tiderne.
Der er jo bunkevis af modeller vi stor set aldrig ser her på forum. De Ville modeller og Constellation modeller som efter hvad jeg hører sælger godt på verdensplan, men altså ikke blandt urtosser i DK.
Hvis man nu skulle prøve at slippe sammenligningen med ærkerivalen Rolex - og bare kigge på hvor Omega har placeret sig på en skala fra 1 til 10 over tiden efter 2. verdenskrig, målt på "betydning i urverdenen specielt omkring bedre ure"
ville jeg mene den kunne se således ud:
Jeg menr altså der er et stykke endnu. Omega fylder ikke nær så meget i folks bevisthed som i storhedstiden og man er ikke kommet op på det image niveau som man var dengang, men man er på vej. Måske en ny fantastisk model serie ville rykke.
vh Baun
Der er jo bunkevis af modeller vi stor set aldrig ser her på forum. De Ville modeller og Constellation modeller som efter hvad jeg hører sælger godt på verdensplan, men altså ikke blandt urtosser i DK.
Hvis man nu skulle prøve at slippe sammenligningen med ærkerivalen Rolex - og bare kigge på hvor Omega har placeret sig på en skala fra 1 til 10 over tiden efter 2. verdenskrig, målt på "betydning i urverdenen specielt omkring bedre ure"
ville jeg mene den kunne se således ud:
- 1945 - 1970 - 9 Omegas guldalder hvor Omega lavede fantastiske ure sammenlignet med andre til ok priser, Seamasterserien, Constellation serien, Geneve serien, og De Ville serien skabes. Fantastiske serier hver for sig og samlet - er formidabelt brand
1970 - 1980 - 7 Kvaliteten falder med nye værker der ikke er så smukke og man prøver mange nye designs som ikke bliver succeser
1980 - 1990 - 5 Hvem er omega..... Deres ure er dyre, men ikke bedre end Japserne til 25% af prisen
1990 - 2000 - 6 Omega får sammen med SWATS reetableret omega som et akceptablet luksusbrand. Seamaster 300 og den nye Constellation serier er succer
2000 - 2010 - 7 Med focus på at forbedre værkerne - først med co-axial og dernæst med in house rykker Omega op og har succes med PO, BA og også med AT
Jeg menr altså der er et stykke endnu. Omega fylder ikke nær så meget i folks bevisthed som i storhedstiden og man er ikke kommet op på det image niveau som man var dengang, men man er på vej. Måske en ny fantastisk model serie ville rykke.
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)