Vintageure som investering - artikel fra NY Times
Meget sjov artikel, men den investeringsmæssige side af ure synes jeg egentlig ikke er så interessant længere.

Jeg samlede lidt på lommeure i de sene 70'ere - tidlige 80'ere, men det blev ikke til så meget. Jeg havde ikke ret mange penge. Min gode ven og medsamler, var ligesom jeg overbevist om, at det ville være en god ide at begynde at samle på armbåndsure, men vi vidste begge, at hvis man ville samle på noget, krævede det viden at købe det rigtige - en viden, der ikke var helt så nemt at tilegne sig på det tidspunkt. Da vi alligevel ikke havde penge til det, blev det aldrig til noget. Det kan man selvfølgelig godt fortryde, men vi havde måske ikke satset på de rigtige modeller, hvem ved. I bund og grund uinteressant.

Min tilgang er at købe det, jeg godt kan lide, ligegyldigt om vi taler afrikanske masker, andre mærkelige samleobjekter eller ure. Så har man glæden ved at eje noget, man godt kan lide, og for mit vedkommende - jeg er håbløs til at få solgt noget igen - bliver det børnene, der får glæde af en eventuel gevinst, hvis jeg skulle have købt noget, der stiger Icon_e_biggrin1
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: Vintageure som investering - artikel fra NY Times - af Larsb - 21-03-2019, 08:19 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)