Richemont butik på vej i København
(28-12-2018, 04:26 PM)Emancipator Skrev: Richemont gruppen holder jo flere mærker forhandlet hos eksempelvis Klarlund. (Vacheron, AL&S, Panerai og flere)
Hvad mon det vil betyde for en forhandler som Klarlund, hvis en ny Richemont butik vil føre de fleste af deres egne mærker?

Jeg kunne godt forestille mig at Klarlund og andre forhandlere i fremtiden kommer til at få det sværere. Syntes at fornemme at de enkelte mærker gerne selv vil tættere på deres kunder. Vi ser fx modeller der kun bliver solgt online, vi ser "limited" modeller hvor ganske få ryger til forhandlere hvorimod størstedelen af urene kun bliver sendt til deres egne butikker.

Nu har jeg aldrig købt et ur fra øverste hylde, så jeg er ikke sikker på hvad man kan forvente. Da jeg sidste år var på weekend i Dresden var jeg jo selvfølgelig forbi ALS butik for at snuse lidt, og uden jeg gav udtryk for at jeg var i købsmode, så kørte de hele skytset frem. Så hvis jeg købte et ur, så ville de gerne invitere konen og jeg retur på weekend til Dresden, på lækkert hotel, god middag, en tur i operaen samt besøg på deres "fabrik". 
Det er så her jeg begynder at tale om noget jeg ikke aner en pind om, så STOR disclaimer. Jeg gætter på at man ikke får det samme med i købet hvis man køber hos Ole M? så her endnu et gæt/formodning er at den slags oplevelser er noget man lettere kan få såfremt man køber direkte, end gennem en forhandler...
[-]
  • cfnissen
Svar

Beskeder i denne tråd
Richemont butik på vej i København - af KimT - 26-12-2018, 04:06 PM
Richemont butik på vej i København - af KimT - 27-12-2018, 01:23 AM
RE: Richemont butik på vej i København - af ultoman - 28-12-2018, 04:54 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)