Ville I købe dyre nye ure via e-handel?
(02-12-2017, 10:36 AM)jk Skrev: Ja, det er meget interessant, hvad der sker med salgskanalerne i øjeblikket. Jeg spurgte i januar i Geneve den daværende CEO for IWC, George Kern, om det ikke var lidt selvmodsigende fortsat at lave nye flagship stores i verdens storbyer og så åbne for internetsalg. Hans svar var, at man henvender sig til forskellige grupper med de to salgskanaler. Han opfattelse var, at et yngre publikum vil handle på nettet. De er ikke så optagede af den oplevelse, det kan være at gå ind i en fin forretning. Han fortalte i øvrigt, at man via “Mr. Porter”, som jo er Richemont ejet luksustøj portal solgte mange IWC ure. Når man nu alligevel skal have en ny skjorte, kan man lige så godt putte et armbåndsur i kurven også :-)
Selvom jeg bestemt ikke tilhører det unge segment, vil jeg ikke have nogen betænkeligheder over at købe nyt ur på nettet.
JK

Spændende snak og ja, målgrupperne har klart forskellige holdninger til luksusvarer og indkøbsoplevelsen. 

Jeg er pt. helt i den gruppe, der siger at jeg vil ‘mærke’ brandet og blive en anelse forkælet når jeg vælger at lægge et stort beløb på bordet. Dertil kommer opbygningen af en personlig relation, der giver mulighed for at blive indbudt til div. arrangementer, få lidt rabat, enten direkte eller i form af tillægsydelser (remme, gaver mv.). 

Fuld pris via nettet og levering via UPS/FedEx bliver sgu’ for klinisk for mig. Ville ikke have nogle betænkeligheder ved det (kvalitet, garanti mv). Det er alene oplevelsen. 

Men hvad, sådan er vi forskellige. Heldigvis. 

Claus

Svar

Beskeder i denne tråd
RE: Ville I købe dyre nye ure via e-handel? - af cfnissen - 02-12-2017, 11:17 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)