|
Ville I købe dyre nye ure via e-handel? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Ville I købe dyre nye ure via e-handel? (/showthread.php?tid=82176) Sider:
1
2
|
Ville I købe dyre nye ure via e-handel? - cfnissen - 02-12-2017 Fik en mail fra JLC her til morgen om en limited edition af Geophysic True Seconds - smukt ur i kun 100 ex. ![]() Finten er, at det kun kan købes on-line... ![]() Der sker spændende ting på markedet for tiden med først IWC der sætter særlige versioner til salg via nettet, så Hodinkee der bliver on-line AD for et mindre antal producenter og nu JLC, der kører deres test af on-line salg. Og der er sikkert andre jeg har overset. Hodinkee er jo startet med nye ure fra mærker som Zenith og Seiko - og gudhjælpemig også Vacheron. https://shop.hodinkee.com/ Jeg kan godt forstå at urfirmaerne er nødt til at teste internet-handel. For mig er oplevelsen i butikken samt opbygningen af en personlig relation vigtig når jeg går all-in og køber et helt nyt ur. Der skal godt nok være penge at spare før jeg ville købe det samme ur on-line. Spændende om brands kan holde til dette. Men så er der jo andre tricks. JLC kommer her med et ur i kun 100 ex. med en flot blå skive, der kun kan købes on-line (bortset fra at man kan ringe og reservere det). Det er jo også en måde at sikre prisniveauerne på, da det er svært at ‘prutte’ med en officiel on-line butik. Hvad synes I om dette? Ville I købe jeres næste high-end ur on-line eller forsvinder for meget af magien? Claus Sent from my iPhone using Tapatalk Ville I købe dyre nye ure via e-handel? - KimT - 02-12-2017 Jeg gjorde det jo da Omega valgte at teste det af for første gang i deres historie med Speedy Tuesday, så ja. Og jeg var også ekstremt spændt på om det spillede IRL, men det gør det heldigvis og jeg er ovenud tilfreds med det. Og så lige et billede..... bare fordi.
Ville I købe dyre nye ure via e-handel? - cfnissen - 02-12-2017 Så det var også tricket med en limited edition, der gjorde det til en god oplevelse? Savnede du overhovedet minutterne ved bordet hos forhandleren, kaffen, mineralvandet og hyggesnakken? Claus Sent from my iPhone using Tapatalk RE: Ville I købe dyre nye ure via e-handel? - jk - 02-12-2017 Ja, det er meget interessant, hvad der sker med salgskanalerne i øjeblikket. Jeg spurgte i januar i Geneve den daværende CEO for IWC, George Kern, om det ikke var lidt selvmodsigende fortsat at lave nye flagship stores i verdens storbyer og så åbne for internetsalg. Hans svar var, at man henvender sig til forskellige grupper med de to salgskanaler. Han opfattelse var, at et yngre publikum vil handle på nettet. De er ikke så optagede af den oplevelse, det kan være at gå ind i en fin forretning. Han fortalte i øvrigt, at man via “Mr. Porter”, som jo er Richemont ejet luksustøj portal solgte mange IWC ure. Når man nu alligevel skal have en ny skjorte, kan man lige så godt putte et armbåndsur i kurven også :-) Selvom jeg bestemt ikke tilhører det unge segment, vil jeg ikke have nogen betænkeligheder over at købe nyt ur på nettet. JK RE: Ville I købe dyre nye ure via e-handel? - KimT - 02-12-2017 (02-12-2017, 10:12 AM)cfnissen Skrev: Så det var også tricket med en limited edition, der gjorde det til en god oplevelse?Ikke fordi det var en ltd. edition, og ikke nogen hverken bedre eller dårligere oplevelse end ved AD. Årsagen til at vælge uret, var designet og så synes jeg det var yderligere interessant, da man vel godt kan tillade sig at kalde det en milepæl i Omega's historie. Både pga. måden det blev lanceret og solgt på, men også fordi det er et ur designet af og til fans. (02-12-2017, 10:12 AM)cfnissen Skrev: Savnede du overhovedet minutterne ved bordet hos forhandleren, kaffen, mineralvandet og hyggesnakken? Ikke umiddelbart, men i og med jeg har et godt forhold til Omega, får jeg jo det dækket på andre måder. RE: Ville I købe dyre nye ure via e-handel? - cfnissen - 02-12-2017 (02-12-2017, 10:36 AM)jk Skrev: Ja, det er meget interessant, hvad der sker med salgskanalerne i øjeblikket. Jeg spurgte i januar i Geneve den daværende CEO for IWC, George Kern, om det ikke var lidt selvmodsigende fortsat at lave nye flagship stores i verdens storbyer og så åbne for internetsalg. Hans svar var, at man henvender sig til forskellige grupper med de to salgskanaler. Han opfattelse var, at et yngre publikum vil handle på nettet. De er ikke så optagede af den oplevelse, det kan være at gå ind i en fin forretning. Han fortalte i øvrigt, at man via “Mr. Porter”, som jo er Richemont ejet luksustøj portal solgte mange IWC ure. Når man nu alligevel skal have en ny skjorte, kan man lige så godt putte et armbåndsur i kurven også :-) Spændende snak og ja, målgrupperne har klart forskellige holdninger til luksusvarer og indkøbsoplevelsen. Jeg er pt. helt i den gruppe, der siger at jeg vil ‘mærke’ brandet og blive en anelse forkælet når jeg vælger at lægge et stort beløb på bordet. Dertil kommer opbygningen af en personlig relation, der giver mulighed for at blive indbudt til div. arrangementer, få lidt rabat, enten direkte eller i form af tillægsydelser (remme, gaver mv.). Fuld pris via nettet og levering via UPS/FedEx bliver sgu’ for klinisk for mig. Ville ikke have nogle betænkeligheder ved det (kvalitet, garanti mv). Det er alene oplevelsen. Men hvad, sådan er vi forskellige. Heldigvis. Claus RE: Ville I købe dyre nye ure via e-handel? - KimT - 02-12-2017 (02-12-2017, 11:17 AM)cfnissen Skrev: Jeg er pt. helt i den gruppe, der siger at jeg vil ‘mærke’ brandet og blive en anelse forkælet når jeg vælger at lægge et stort beløb på bordet. Dertil kommer opbygningen af en personlig relation, der giver mulighed for at blive indbudt til div. arrangementer, få lidt rabat, enten direkte eller i form af tillægsydelser (remme, gaver mv.). Det forstår jeg udmærket godt og som nævnt ovenover, har jeg et rigtig godt forhold til Omega og får derigennem oplevelser som du beskriver. Og så kan folk sige hvad de vil, men den form for marketing virker i hvert fald på mig. Jeg har et helt andet forhold til mine Omega ure efter at have været med til flere arrangementer, samt "behind the scenes" ture i Schweiz. Absolut også en faktor der spillede ind, da jeg trykkede køb til Speedy Tuesday, uanset hvor fedt jeg også synes uret er. I øvrigt blev Speedy Tuesday ikke sendt direkte til slutkunden, men til et pickup sted efter eget valg. Så jeg fik jo alligevel lidt af den "traditionelle" købsoplevelse, da jeg hentede uret på Swatch Groups hovedkontor i København. RE: Ville I købe dyre nye ure via e-handel? - Larsb - 02-12-2017 Det er nok i et vist omfang et spørgsmål om generationer, men hvis man introducerer den yngre generation til den oplevelse, det skal være at besøge en forhandler, så er de med på den. De vil også gerne prøve at have varen i hånden og på armen, før de køber. Jeg er sikker på, at de 'store' kunder nok skal blive inviteret til arrangementer alligevel, selvom købene bliver foretaget på nettet, mens det der med rabatten er mere tvivlsomt, og det nære forhold til forhandleren - det der med at blive modtaget personligt i forretningen - det forsvinder nok også. Jeg må erkender, at jeg godt kan lide den del af det, og vil fortsætte med at besøge og købe hos forhandleren med den fysiske butik. RE: Ville I købe dyre nye ure via e-handel? - Stensbjerg - 02-12-2017 Som den uendelige lille fisk jeg reprænsenter i den store glubske ur verden Vil jeg aldrig uanset om uret er nyt eller brugt have noget imod en online deal. RE: Ville I købe dyre nye ure via e-handel? - Avantismo - 02-12-2017 (02-12-2017, 12:54 PM)Stensbjerg Skrev: Som den uendelige lille fisk jeg reprænsenter i den store glubske ur verden |