Fordele og ulemper ved Big Pilot?
Tusind tak for feed-back Icon_Up Icon_not

@116520
Hej Morten. Det virker som om at du har været igennem mere eller mindre samme proces som undertegnet – måske endda også oprindeligt baseret på en stor glæde ved PAM312 (hvilket også er et dejligt stilrent og klassisk ur ligesom BP) Icon_Up

Netop skivens simple og tidsløse design er en af årsagerne til at jeg faldt for PAM312, og selvom skive designet på PAM312 og BP er forskelligt så er de begge sammenlignelige i deres simplicitet og letaflæselighed. I hvert fald i min optik Icon_blink

Jeg er glad for at høre du ikke har oplevet irritations-problemer med kronen på BP. De gange jeg har prøvet BP har jeg også haft en klar fornemmelse af at kronen ikke skulle være noget problem. Så super at høre fra en langtidsbruger af BP (og PAM312 ejere) at kronen ikke har været et problem.

En rigtig god pointe at jeg naturligvis også bør tage gensalgsværdien med i betragtning, uanset om man ender med at sælge uret eller ej. Selvom der med erhvervelsen af BP følger en større udskrivning, så er pengene efter en årrække jo ikke ’tabt’ i samme grad som når man f.eks. køber bil. Et BP vil forventeligt holde en fornuftig pris i relativ lang tid – selv de billigste brugte BP modeller på chrono24 sælges for tiden stadig for ~50.000.

@JK
Et lækker billede af hele ’prinse-familien’ – der er nu noget specielt over denne blå skive… Icon_hjerte
Og godt at vide, at BP Little Prince er et eftertragtet ur på brugt markedet – som nævnt ovenfor er brugtprisen trods alt noget man skal tage med i betragtning ved disse dyrere ure.

@gmt-geek
Hej Jon. Det billede af din BP bliver man simpelthen aldrig træt af at se på – og jeg har efterhånden kigget længselsfuldt på dette billede mange gange her på hjemmesiden
Er glad for at høre om dine erfaringer med BP, og at du ikke oplever de store problemer med urets præcision. Dette er et af de tilbagevendende problemstillinger der nævnes omkring BP, men som måske mest relaterer til de tidligere modeller. Uanset hvad er ultra-nøjagtighed ikke en nødvendighed fra min side – men på den anden side skal uret naturligvis ikke tabe signifikant tid i løbet af brug.

Desværre tror jeg nok at du har ret i, at den største problemstilling ved at eje et BP er at man gerne vil have flere varianter – i bedste John Mayer stil:

https://www.hodinkee.com/articles/john-m...tter-video

Jeg har efterhånden fået set denne Hodinkee video et par gange og sukket lidt dybt…..  Icon_cool  

Ligeledes lagde JK for lidt over et år siden også et dejligt samlings-billede op af forskellige BPs i denne tråd Icon_drool :

http://urdebatten.dk/showthread.php?tid=80842&page=3

(22-01-2016, 02:23 PM)jk Skrev: Hvem sagde Big Pilot? Her er en lille samling af forskellige modeller fotograferet under samlermiddagen torsdag aften i Geneve. Desværre er opløsningen på dette billede ikke tilfredsstillende, men et lille indtryk giver det dog.
JK
İmage
[url=http://urdebatten.dk/showthread.php?tid=80842&page=3][/url]
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: Fordele og ulemper ved Big Pilot? - af Miwes - 17-04-2017, 04:52 PM
RE: Fordele og ulemper ved Big Pilot? - af 116520 - 17-04-2017, 09:07 PM
RE: Fordele og ulemper ved Big Pilot? - af jk - 17-04-2017, 11:56 PM
RE: Fordele og ulemper ved Big Pilot? - af Kongelunden - 18-04-2017, 12:06 PM
Fordele og ulemper ved Big Pilot? - af KimT - 29-04-2017, 01:07 PM
RE: Fordele og ulemper ved Big Pilot? - af Miwes - 29-04-2017, 02:48 PM
Fordele og ulemper ved Big Pilot? - af HG - 29-04-2017, 04:02 PM
RE: Fordele og ulemper ved Big Pilot? - af jk - 29-04-2017, 04:26 PM
RE: Fordele og ulemper ved Big Pilot? - af 116520 - 30-04-2017, 08:07 AM
RE: Fordele og ulemper ved Big Pilot? - af KlausM - 30-04-2017, 11:08 AM
RE: Fordele og ulemper ved Big Pilot? - af KlausM - 30-04-2017, 10:02 PM
RE: Fordele og ulemper ved Big Pilot? - af KlausM - 02-05-2017, 08:36 PM
RE: Fordele og ulemper ved Big Pilot? - af KlausM - 02-05-2017, 09:47 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)