30-07-2016, 03:52 PM
(30-07-2016, 11:42 AM)TioMalo Skrev: Nicholas, du serverer et kaos af dine egne formodninger, rygter og ofte usandheder skrevet på en måde at ingen kan følge med.
Hvad med at skrive om emner du ved og kender noget til ?
Mvh. John
John. Nu er det fra hestens egen mund direkte fra Hvelplund og tro mig. Er stemplet ikke fra en AD forhandler dækker AD garantien ikke. Derfor giver nogle forhandlere kun 2 år på ure som normalt har 4 eller måske 5 års garanti på sig. Og hvis du køber et nyt ved en AD forhandler i Grækenland og der går i stykker, så dækkers kun rep af uret. Ikke forsendelsen. Swatch Nordic tager sig af ure fra norden åbentbart og de andre swatchgroup afdelinger rundt i verden skal tage sig af de ure, der kommer fra deres kunder. Dog er selve rep. gratis. Jeg mener en fra dette forum havde prøvet det. Udover det er nogle, garantibeviser, hvad jeg har hørt fra Hvelplund stemplet i Schweitz skal er det omvendt bevisførsel om alt er gået rigtig for sig mgt til told og moms for det er garantibevisets stempel, som tæller. Personligt vil jeg i det tilfælde tro at man ikke kan tabe sagen da man selvfølgelig har bevis for at det er købt inden for EU, hvis man har gjort det. Det er bare det at man skal forklar mig røv over for myndighederne og på sigt får du da nok ret at uret er købt inden for EU og du er og var i god tro, men det er bare sådan at sager altid trækker ud. Men som sagt ville jeg personligt ikke tænke meget over det sidste, men det er da træls. Så ville jeg nok hellere købe ved en AD og så sparer 5 til 20 % ift listepris herhjemme ved bare at betale kontant. Og husk nu. Det er helt nye ure jeg snakker om.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)