28-04-2013, 10:12 PM
Stensbjerg Skrev:Jeg tror ikke at det er den rigtige ekstra omkostning prisen her giver udtryk for,
som jeg ser det handler det også meget om at Omega ønsker at rykker deres brand værdi op, og til det hjælper prisen en hel del.
Det er jeg skam med på! Men det kan imo bare ikke retfærdigøre en mer pris på 15.000 bare for, at uret er lavet i titanium (uden, at jeg dog ved noget om mer omkostningerne ved produktion af titaniumsure...) De billeder jeg har set ligner uret jo rimelig meget et stål speedmaster, bortset fra skiven!. Jeg havde selv lige et titaniums PO på her i weekenden og jo, det var det lækkert og let... Men jeg ville ikke give de ekstra kroner for en lidt lavere vægt! - NEJ!
Kigger vi på Panerai koster et Pam111 (stål) 41.000 og et Pam176 (titanium) 44.000 og den "eneste" forskel er kassematerialet og de har også vidt forskelligt udtryk fordi Panerai imo "dyrker" lidt det rå i titaniummet og det giver kassen en anden farve og udseende en det mere blanke stål! Her ser det lidt ud som om, at Omega har prøvet, at få et titaniums ur til at ligne et stål ur!
Simon Hedegaard

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)