04-05-2016, 07:42 AM
Så fik jeg endnu en guld jumbo hjem til samlingen!
Mange vil nok ved første øjekast sige, at det jo ligner et alm. Omega guldur fra 50/60'erne...
Det specielle ved dette ur er dels størrelsen - 37mm 18k guld, men udover dette også et par andre ting....
Det har brede - som i virkelig brede lugs/horn - jeg tror faktisk, at jeg har tilgode at se så brede horn på andet vintage guld ur fra den periode - andre brands inklusiv!
Følelsen det giver med de brede lugs er størrelse - det kan nok sammelignes lidt med den nye vs. den gamle Rolex sub og deres kasser!
Det er upoleret, hvilket man næsten aldrig ser på ure fra perioden, og slet ikke på guld urene!
- Der er nu noget over det at kunne se, hvordan et ur har forladt fabrikken!!
Udover det så er skiven i ekseptionel stand!
Billederne er til gengæld i dårlig stand og yder slet ikke uret retfærdighed!
Vh. Jon

Mange vil nok ved første øjekast sige, at det jo ligner et alm. Omega guldur fra 50/60'erne...
Det specielle ved dette ur er dels størrelsen - 37mm 18k guld, men udover dette også et par andre ting....
Det har brede - som i virkelig brede lugs/horn - jeg tror faktisk, at jeg har tilgode at se så brede horn på andet vintage guld ur fra den periode - andre brands inklusiv!
Følelsen det giver med de brede lugs er størrelse - det kan nok sammelignes lidt med den nye vs. den gamle Rolex sub og deres kasser!
Det er upoleret, hvilket man næsten aldrig ser på ure fra perioden, og slet ikke på guld urene!
- Der er nu noget over det at kunne se, hvordan et ur har forladt fabrikken!!
Udover det så er skiven i ekseptionel stand!
Billederne er til gengæld i dårlig stand og yder slet ikke uret retfærdighed!
Vh. Jon

-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Ure? - Lidt af hvert vel....

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)