|
En guld jumbo mere til samlingen - denne gang upoleret! - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80) +--- Tråd: En guld jumbo mere til samlingen - denne gang upoleret! (/showthread.php?tid=81183) Sider:
1
2
|
En guld jumbo mere til samlingen - denne gang upoleret! - gmt-geek - 04-05-2016 Så fik jeg endnu en guld jumbo hjem til samlingen! Mange vil nok ved første øjekast sige, at det jo ligner et alm. Omega guldur fra 50/60'erne... Det specielle ved dette ur er dels størrelsen - 37mm 18k guld, men udover dette også et par andre ting.... Det har brede - som i virkelig brede lugs/horn - jeg tror faktisk, at jeg har tilgode at se så brede horn på andet vintage guld ur fra den periode - andre brands inklusiv! Følelsen det giver med de brede lugs er størrelse - det kan nok sammelignes lidt med den nye vs. den gamle Rolex sub og deres kasser! Det er upoleret, hvilket man næsten aldrig ser på ure fra perioden, og slet ikke på guld urene! - Der er nu noget over det at kunne se, hvordan et ur har forladt fabrikken!! Udover det så er skiven i ekseptionel stand! Billederne er til gengæld i dårlig stand og yder slet ikke uret retfærdighed! Vh. Jon ![]() ![]()
RE: En guld jumbo mere til samlingen - denne gang upoleret! - Geodoc - 04-05-2016 Hej Jon - Suk, Åhhh For mit eget vedkommende vækker de en blanding af "beskyttertrang, at passe på sådan en gammel dreng", og "en beundring, for designet er så selvfølgeligt og holdbart, at enhvert behov for 'moderlige følelser' er overflødigt" - Den ka' godt selv Er det en 30T2-variant, der tikker indeni? - By the way, værket er sikkert lige så velbevaret. Simpelthen formidabel stand, og som du nævner "Ser ud som det var tilsigtet fra fabrikken" - Tillykke Med venlig hilsen - Geodoc En guld jumbo mere til samlingen - denne gang upoleret! - jacobzimmer - 04-05-2016 Hold da op et scoop! Nu er min omega vintage interesse selv vokset en del fornylig, og det er virkelig svært at finde et ur der har det hele. Pæn kasse, pæn skive etc. Og det fremgår tydeligt på billeder hvor brede de horn er, ift. til andre ure fra samme periode ![]() Sent from my iPhone using Tapatalk RE: En guld jumbo mere til samlingen - denne gang upoleret! - gmt-geek - 04-05-2016 @Torben - Mange tak Jeg bruger nu vintage urene nu som jeg gør med mine nutidige ure - de SKAL bruges omend selvfølgelig med respekt! - men da jeg har arbejde indendørs og ikke slår med hammer og lignende, så har jeg endnu tilgode at slå et vintage ur ihjel!... Jeg har set billeder af værket og det er perfekt - det er en cal. 267 fra ca. 1960, der tikker indeni! @Jacob - Takker Ja min Omega vintage interesse har jo varet i mange år, og har bragt mig ret meget rundt hos Omega.... Is a never ending story! Jumbo hjørnet her af samlingen er noget, som jeg hygger mig meget med, men generelt større Omega'er fra guldalderen med få mindre afstikkere udgør min Omega samling i dag! Jeg har en del af disse klassiske jumbo ure både i stål og i guld! - for ca. et halvt år siden lavede jeg indlæg om et andet guldur - der havde jeg svært ved at styre min glæde som indlægget fra dengang nok bærer præg af: http://urdebatten.dk/showthread.php?tid=80715 Vh. Jon RE: En guld jumbo mere til samlingen - denne gang upoleret! - jacobzimmer - 04-05-2016 Det indlæg husker jeg MEGET tydeligt! Og der var også lidt der jeg begyndte jagten på en pæn ældre Omega, samtidig fandt jeg også ud af hvilken kamp det kan være! Specielt at finde en pæn Jumbo.. Din entusiasme er ikke mindre end fantastisk :D RE: En guld jumbo mere til samlingen - denne gang upoleret! - gmt-geek - 04-05-2016 (04-05-2016, 09:54 AM)jacobzimmer Skrev: Det indlæg husker jeg MEGET tydeligt! Og der var også lidt der jeg begyndte jagten på en pæn ældre Omega, samtidig fandt jeg også ud af hvilken kamp det kan være! Specielt at finde en pæn Jumbo.. Din entusiasme er ikke mindre end fantastisk :DTakker Jacob! Og ja det kan godt være svært at finde jumbo'er i god stand og ikke mindst urestaureret - udover det så er prisen røget pænt i vejret.... Du er velkommen til at se nogle af mine en dag du er på djævleøen! Vi skal bare aftale lidt i forvejen da jeg ikke har nogen af dem liggende hjemme normalt - jeg fodrer hverken fugle eller indbruds tyve! Vh. Jon RE: En guld jumbo mere til samlingen - denne gang upoleret! - jacobzimmer - 04-05-2016 Tak for tilbuddet. Skal nok sørge for du får besked, når jeg besøger den mørke ø igen En guld jumbo mere til samlingen - denne gang upoleret! - T.Hansen - 04-05-2016 Hold da op det er lækkert Jon, sikken et fund og så i den stand :-) Du giver mig helt lyst til "vintage Omega" med de billeder, og det ville med garanti blive forstærket i det virkelige liv. Wauw siger jeg bare, og stort tillykke skal der lyde herfra. Sendt fra min HTC One med Tapatalk RE: En guld jumbo mere til samlingen - denne gang upoleret! - willy - 05-05-2016 Beautifull watch Jon. RE: En guld jumbo mere til samlingen - denne gang upoleret! - phrede - 07-05-2016 KORS, det er smukt!! Der er, i mine øjne, rigtigt mange ligheder mellem dennes kasse og det nye Tresor.... |