30-04-2016, 11:52 PM
(29-04-2016, 07:40 PM)willy Skrev: I think maybe you could agree with one thing?That it is virtually impossible for an outsider to know all the facts about watch production methods.
Så sandt.
Jeg morer mig i øvrigt en del over denne tråd fordi det er som om begreber som kvalitet bliver blandet sammen med eksklusivitet og salgstal, produktionstid, håndarbejde osv.
Hvem siger at kvaliteten bliver bedre af at man laver alt i hånden? Hvem siger kvaliteten bliver bedre af at man bruger mere end ét år på det? Hvem siger kvaliteten bliver bedre af at man laver det hele selv?
Når det bliver fortalt at urmærke X bruger 1 år på at producere et ur, er der måske nogen der tænker "wow, så må det være et godt ur". Jeg tænker bare "hold kæft et elendigt firma, der ikke har styr på deres processer".
Jeg var engang på rundtur på Porschefabrikken ifbm. mit arbejde. En rundtur som normalt gives til særlige Porsche-kunder. Det var sgu spændende nok og meget imponerende, og det var jo også formålet med at vise sig frem. At imponere. Sælge den næste Porsche. Jeg blev dog ikke klogere end jeg var i forvejen på om Porsche laver god kvalitet. Men jeg fik set en masse og hørt en masse salgsgas.
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)