28-04-2016, 07:52 PM
(28-04-2016, 03:08 PM)TopClocks Skrev:(28-04-2016, 01:05 PM)willy Skrev: Last year we had a heated debate here about Patek verses Lange.I mentioned that i had noticed many used Pateks for sale.This is worth reading,especially the readers comments at the end.http://www.hodinkee.com/articles/amid-sh...ing-values
The Hodinkee piece is interesting,but the guy who owns many Pateks in the reader comments is really going to hurt Patek.80.000 watches a year is not exclusive in my book,but it is greedyAnd i for one have never believed the bullshit Patek tell their customers.
Jeg forsøgte at føre en debat, om end det ikke lykkedes. Artiklen tilføjer ikke noget nyt på den front.
Jeg vil med respekt for de klassiske dyder være varsom med at tage en eller flere udokumenterede påstande til indtægt for noget som helst. Dog skal du og dit slæng være velkommen til at svælge i den kommentar eftersom I ynder at tilbede A. Lange & Söhne ubetinget.
Du formår i øvrigt at latterliggøre dig selv ved at tage den kommentar til indtægt for noget rigtigt, fordi disse tal bevirker at procenten af tilgængelige Patek Philippe-ure reduceres yderligere. Det vidner trods alt om noget. Desuden kan det ikke udelukkes at der findes selvproklamerede profeter som nærer samme opfattelse som din. Jeg forbeholder mig derfor ret til at være kritisk, indtil jeg modtager noget konkret materiale.
Dog vil jeg gerne sige tak for dit indlæg, idet jeg knækkede et grin! Jeg - og de øvrige brugere herinde - kan ud fra din fremgangsmåde bilde dig hvad som helst ind, forudsat at det står på sort og hvidt. Du giver i hvert fald udtryk for det, hvis du uden videre tager en udokumenteret påstand fra en anonym bruger til indtægt for noget rigtigt.
Er det derimod ikke tilfældet, så lod du din aversion for Patek Philippe overskygge rationel tænkning.
Og vi behøver selvudnævnte superhelte (vi kan jo nappe Lars Lyn) som dig
Til at fortælle os hvad og hvor meget man skal tro på fordi....
Tro og køb hvad i hver især lyster.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)