Jeg holdt stand i tre dage!
#1
I onsdags gik turen mod Horsens for at mødes med min søster og niece. Efter en hyggelig frokost ville pigerne af med den mandlige dødvægt, så de kunne besøge tøjbutikker. Således vraget lagde jeg vejen forbi Halse, som tog imod med godt humør - som vanligt. Peter havde fået lidt spændende Breitling hjem, og skønt jeg flere gange forsikrede, at jeg kun var på visit uden intention om at købe, måtte et par af urene om håndleddet. Jeg blev hurtigt betaget af Blacksteel modellerne. Særligt var jeg begejstret for GMT 47 modellen med dens helt dybt sorte skive og røde sekund-, chrono- og GMT visere. Uret var meget let aflæseligt, da viserne var holdt i børstet stål - endnu en fin lille detalje. Jeg fik hilst af med Peter, og troede alt var i den skønneste orden, da jeg listede ud af butikken. Men sådan skulle det slet ikke vise sig at være...

For da jeg kom hjem, spøgte Blacksteel urene i mit hoved. Jeg tjekkede Breitlings side ud, så på modeller, prøvede online konfigurator og hyggede. Det gik op for mig, at jeg var "fanget"  Icon_e_surprised Heldigvis har jeg rygrad!  Icon_Up 

... altså indtil lørdag, da jeg måtte erkende, at bemeldte rygrad var cirka lige så fast som en regnorms  Icon_flov Jeg måtte give efter, og få "sygdommen" ud af kroppen: Afsted til Halse her til formiddag, så jeg kunne få min GMT 47 Blacksteel med hjem  Icon_e_biggrin1

Horsens var ramt af regn, slud og blæsevejr. Alligevel stred jeg mig gennem alle genvordigheder, og nåede gennemblødt frem til Halse, hvor jakken kunne hænges til tørre, imens der blev kigget lidt ure med fingrene. Som altid en dejlig oplevelse at hilse på både Poul, Peter og Lars i butikken. Gode snakke og et par grin senere, gik jeg glad fra butikken med min nye GMT. TAK for den gode oplevelse til Halse og personalet  Icon_Up

Mit første indtryk af uret er super godt. Her er tale om et vellavet ur med et væld af gode brugbare funktioner: Tid, dato, chrono, GMT og herudover holder uret vandtæt indtil 500 meter, og er godt beskyttet af et kraftigt safirglas. 

İmage

Alt i alt kan man med uret i hånden godt mærke, at der er tale om et vellavet ur. Løg kronen er let at gribe og betjene. Skrue kronopusherne ligeledes, og det hele føles godt og solidt bygget. Inden i uret tikker Breitlings eget fremstillede B04 Chrono/GMT værk. Jeg har kun positive erfaringer med værket, og Breitling leverer 5 års garanti på herligheden. Jeg er glad  Icon_rygklap

İmage

Kanvas remmen er behagelig, da den er belagt med gummi på indersiden. Den er flot i farven til uret, synes jeg. Dog er den en kende til den lille side for mig, hvorfor jeg skal have prøvet uret på Ocean Racer rem. En lille detalje, der virkelig har ramt mig er en undren over, at Breitling kan polere sort stål så blankt, at de på rider tabs´ene gengiver himlen og fotografens nyklippede hår... Det er lidt fascinerende - på den nørdede måde!

İmage

På mange limiterede modeller er uret udstyret med en glas bagkasse. Her er der holdt fast i stål bagkasse, og det kan jeg godt lide, da det understreger urets robusthed. Den blanke flade står sig godt mod det sorte stål. 

İmage

På armen er uret super behageligt. For mig har det den helt rette størrelse med sine 47mm. De 18mm i højden bemærkes ikke, da uret har nedadgående horn, og dermed "krammer" håndleddet let.

İmage

Spring endelig til med kommentarer i tråden. Tak. Og god weekend!  Icon_Up
De venligste hilsner, John
[-]
  • Smilla
Svar


Beskeder i denne tråd
Jeg holdt stand i tre dage! - af Joepete - 20-02-2016, 04:58 PM
RE: Jeg holdt stand i tre dage! - af KlausM - 20-02-2016, 05:45 PM
RE: Jeg holdt stand i tre dage! - af Avantismo - 20-02-2016, 05:45 PM
Jeg holdt stand i tre dage! - af runzuk - 20-02-2016, 08:30 PM
RE: Jeg holdt stand i tre dage! - af Smilla - 20-02-2016, 08:36 PM
RE: Jeg holdt stand i tre dage! - af TioMalo - 20-02-2016, 09:58 PM
RE: Jeg holdt stand i tre dage! - af Joepete - 20-02-2016, 11:53 PM
RE: Jeg holdt stand i tre dage! - af Miwes - 21-02-2016, 12:29 AM
RE: Jeg holdt stand i tre dage! - af KimT - 21-02-2016, 01:34 AM
RE: Jeg holdt stand i tre dage! - af pbr - 21-02-2016, 01:53 AM
RE: Jeg holdt stand i tre dage! - af khbk - 21-02-2016, 02:06 AM
RE: Jeg holdt stand i tre dage! - af Joepete - 21-02-2016, 03:04 AM
RE: Jeg holdt stand i tre dage! - af Kamstrup - 21-02-2016, 09:30 AM
RE: Jeg holdt stand i tre dage! - af Lars - 21-02-2016, 09:25 AM
Jeg holdt stand i tre dage! - af HG - 21-02-2016, 09:51 AM
RE: Jeg holdt stand i tre dage! - af Stensbjerg - 21-02-2016, 10:20 AM
RE: Jeg holdt stand i tre dage! - af hr.holm - 21-02-2016, 11:01 AM
RE: Jeg holdt stand i tre dage! - af Joepete - 21-02-2016, 12:20 PM
Jeg holdt stand i tre dage! - af runzuk - 21-02-2016, 01:23 PM
RE: Jeg holdt stand i tre dage! - af gmt-geek - 22-02-2016, 08:32 AM



Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)