02-02-2016, 02:41 PM
(02-02-2016, 09:06 AM)TioMalo Skrev: Ang. Gerts anbefalinger om at skaffe et Seiko eller Casio med quartz urværk: Ja da, de er jo meget nemme at have og eneste de kræver er et nyt batteri om hver tredje / fjerde år. Men de er nu uden sjæle og uden den fantastisk aura, alle mekaniske ure har.
Jeg forstår godt synspunktet om, at mekaniske ure har sjæl og aura. Det er grunden til, at jeg selv er hoppet på bølgen med mekaniske ure.
Men når det er et billigt ur, som har stjålet hele sit design fra et dyrt ur, så har det solgt sin sjæl. Hvilket vi nok er enige om ;-) Og i hvert fald er vi jo enige om at fraråde JLarsen at købe uret.
--
Til jer, der skriver indlæg, som kritiserer andres indlæg: Jeg er sikker på, at JLarsen ikke har vidst, at uret er en skamløs kopi af Rolex Submariner. Det fremgår jo hverken af hans spørgsmål eller af de for det meste fake reviews, man kan læse på nettet. Deri ligger ikke nogen som helst kritik af JLarsen. Han har netop bedt om kommentarer til uret, fordi han erkender, at han ikke ved nok om det. Og vi skylder at give ham ærlige svar.
Og helt generelt: Lad være at tolke kritiske kommentarer til et ur som angreb på personen bag uret. Det er lige præcis den (over-) reaktion, som giver anledning til at de ørkesløse skænderier herinde.
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)