20-01-2016, 03:59 PM
(20-01-2016, 03:52 PM)willy Skrev:(20-01-2016, 11:12 AM)TopClocks Skrev: Jeg nikker anerkendende til din betragtning om, at Montblanc bliver nødt til at gå på kompromis med kvaliteten i deres værker. :-)What do you mean about compromise of quality? It can only be a compromise if you do not achieve what you are aiming at.I think MB are going for watch buyers,who want quality for the money,without having to pay a big premium for the name on the watch.I have read nothing about bad quality with MB watches.Maybe the finish is not in the Lange or PP class,but that is not what they are aiming at.Like i said in a previous thread,they are a up and coming player in the higher end market.
Jeg er mest forbavset over magasinernes ros af det ur, idet bedre og billigere alternativer findes på markedet. Uret er ikke dårligt, idet man får flere komplikationer til en overkommelig pris. Hvis det bedre og billigere alternativ ikke fandtes, havde jeg formentligt haft rosende ord tilovers for Montblanc's årskalender med kronograf-funktion. Fokus blandt skribenterne går jo bl.a. på den overkommelige pris.
Det er til gengæld ærgerligt, at Jérôme Lambert forlader Montblanc efter en relativt kort periode. Davide Cerrato, som tidligere har arbejdet for Tudor, skal overtage roret efter Lambert. Det bliver spændende at se, hvorvidt Lambert's tid hos dem vil blive husket som en ''guldalder''.
Enig med Willy her... Vi vendte emnet for kort tid siden vedr Mont Blanc og selvom jeg også mener at det nok i et eller andet omfang stadig vil være stigmatiseret af deres rolle som High-End producent af penne, så kan jeg bare ikke benægte kvaliteten af de Minerva værker der ligger i deres 1858 Villeret kollektioner. Ser man på disse ure og hvad man får for pengene, så er det faktisk et ret godt køb. Havde det været Patek eller Lange, så ville prisen have været dobbelt op - Mindst! Den nye 1858 Chronograph Monopusher med blå skive og stålkasse er vanvittig flot

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)