30-08-2015, 05:34 PM
(29-08-2015, 05:39 PM)misiu Skrev: Jeg ved heller ikke hvorfor jlc ikke er mere populære i danmark. Der de lave nogle lækker ur og har et flot udvalg af modeller.
Det er helt OK med mig, at de ikke er populære i DK. Så er det stadig et 'undercover'-ur når man går ud til kunder mv.
Her kunne vi jo bevæge os ind på 'value for money', hvor jeg synes JLC generelt gør det godt. Men det er jo bestemt også en holdningsmæssig ting, med udgangspunkt i hvilke mærker og historier man personligt rammes mest/bedst af.
Spændende er det at se Montblanc for tiden, som dels ser ud til at fokusere meget på 'value for money' - og i mine øjne igen - laver en række modeller, der er tydeligt inspireret af JLC. Hertil kommer deres nye 500 timers test, som er noget af en kopi af JLC's 1000 timers test. Sjovt at se den tidligere JLC CEO sætte retning i en butik, der spænder fra penne og lædervarer til high-end ure inkl. in-house værker.
Nå, det var vist på vej off-topic...tilbage til JLC som mærke i DK. Lad os se hvad der sker - har en fornemmelse af at de trods alt er lidt mere synlige og accepterede end for blot nogle få år siden. Men der er stadig nogle seriøse kantstensafskrivninger i spil hvis man køber fra nyt. Jeg har ingen fornemmelse af, hvor hurtigt de bliver taget ned fra hylderne hos vores brugt-urs-forhandlere.
Claus

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)