|
Lidt week-end guf fra Jaeger-LeCoultre - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Lidt week-end guf fra Jaeger-LeCoultre (/showthread.php?tid=80340) Sider:
1
2
|
Lidt week-end guf fra Jaeger-LeCoultre - cfnissen - 28-08-2015 Jeg gik forbi JLC butikken i dag for at få en rem til min datters Reverso til erstatning for den lænke, der sidder på for tiden. Det lykkedes i form af en flot rød rem, specialfremstillet til Valentines Day...som jo er en stor ting herovre. Jeg synes den klæder det meget lille og feminine Reverso Lady rigtigt godt. Som I kan se, så skal den vikles to gange rundt. Flot! ![]() Remmen er derfor ganske lang ![]() Det lykkedes faktisk at få god rabat, idet jeg fik en tilsvarende blå rem med gratis. .... remmen er ikke billig. ![]() Så kan man jo altid kigge lidt rundt i udstillingen, der skifter jævnligt. Her er lidt guf. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vi skal da også hav en speciel Atmos med... ![]() Men da jeg fik kigget nærmere efter, så var der nogle HELT specielle ure i en af montrerne.... En original rød Reverso fra 1931, som har dannet inspiration til den røde version af Reverso Ultra Thin 1931. Ikke liiige noget man ser hver dag. ![]() Og så var der et andet ur jeg har læst om, men aldrig set. En original Geophysique fra 1958. Heller ikke noget man normalt lige snubler over....wow! ![]() ![]() Alt i alt en OK dag som ur-nørd. Især fordi de også lovede invitationer til to arrangementer i oktober - og et af dem lød rimeligt vildt. Lad os se om de kommer ;-) Jeg slutter lige af med et af de vildere ure... ![]() Claus ------ --- Claus bor p.t. på Manhattan i New York. Han har været ur-interesseret i efterhånden mange år - det hele startede med at han fik lov til at låne sin fars Jaeger-LeCoultre ur som dreng - og siden er det gået ned ad bakke. Kan følges på Instagram under navnet @cfnissen. Lidt week-end guf fra Jaeger-LeCoultre - cfnissen - 29-08-2015 Glemte helt at tilføje denne lille sag. JLC Boutiqen i NY har tidligere lavet en speciel version af Reverso 1931 med gravering på bagsiden. Nu har de lavet en specialversion af Reverso 1948 (hvid skive med blå markeringer) med Brooklyn Bridge på bagsiden. Ganske cool - og ganske få ex. ![]() ------ --- Claus bor p.t. på Manhattan i New York. Han har været ur-interesseret i efterhånden mange år - det hele startede med at han fik lov til at låne sin fars Jaeger-LeCoultre ur som dreng - og siden er det gået ned ad bakke. Kan følges på Instagram under navnet @cfnissen. RE: Lidt week-end guf fra Jaeger-LeCoultre - hr.holm - 29-08-2015 Ja det er lækre ure...... desværre er jlc meget lille mærke her i dk..... der er ikke mange af dem.... selv om det i min verden er High end..... lige et skud af mit....
RE: Lidt week-end guf fra Jaeger-LeCoultre - cfnissen - 29-08-2015 (29-08-2015, 04:12 PM)hr.holm Skrev: Ja det er lækre ure...... desværre er jlc meget lille mærke her i dk..... der er ikke mange af dem.... selv om det i min verden er High end..... Nydeligt, Hr. Holm. Det er også et cool ur - med kombinationen af tool, verdensur og stopur. Dejligt at se!! Jeg elsker jo kompressor-kronerne, selvom jeg ved der er mange, der synes de er for voldsomme. Tror snart der langt om længe kommer lidt 'sportsligt' nyt fra JLC, denne gang baseret på Geophysic. Tak, Claus Lidt week-end guf fra Jaeger-LeCoultre - jacobzimmer - 29-08-2015 Jeg elsker JLC, og vil meget gerne de mere af det her i DK!! ![]() Sent from my iPhone using Tapatalk RE: Lidt week-end guf fra Jaeger-LeCoultre - KimT - 29-08-2015 (29-08-2015, 04:21 PM)cfnissen Skrev: Jeg elsker jo kompressor-kronerne, selvom jeg ved der er mange, der synes de er for voldsomme.Det er du ikke alene om ;-) RE: Lidt week-end guf fra Jaeger-LeCoultre - misiu - 29-08-2015 Jeg ved heller ikke hvorfor jlc ikke er mere populære i danmark. Der de lave nogle lækker ur og har et flot udvalg af modeller. RE: Lidt week-end guf fra Jaeger-LeCoultre - cfnissen - 30-08-2015 (29-08-2015, 05:39 PM)misiu Skrev: Jeg ved heller ikke hvorfor jlc ikke er mere populære i danmark. Der de lave nogle lækker ur og har et flot udvalg af modeller. Det er helt OK med mig, at de ikke er populære i DK. Så er det stadig et 'undercover'-ur når man går ud til kunder mv. Her kunne vi jo bevæge os ind på 'value for money', hvor jeg synes JLC generelt gør det godt. Men det er jo bestemt også en holdningsmæssig ting, med udgangspunkt i hvilke mærker og historier man personligt rammes mest/bedst af. Spændende er det at se Montblanc for tiden, som dels ser ud til at fokusere meget på 'value for money' - og i mine øjne igen - laver en række modeller, der er tydeligt inspireret af JLC. Hertil kommer deres nye 500 timers test, som er noget af en kopi af JLC's 1000 timers test. Sjovt at se den tidligere JLC CEO sætte retning i en butik, der spænder fra penne og lædervarer til high-end ure inkl. in-house værker. Nå, det var vist på vej off-topic...tilbage til JLC som mærke i DK. Lad os se hvad der sker - har en fornemmelse af at de trods alt er lidt mere synlige og accepterede end for blot nogle få år siden. Men der er stadig nogle seriøse kantstensafskrivninger i spil hvis man køber fra nyt. Jeg har ingen fornemmelse af, hvor hurtigt de bliver taget ned fra hylderne hos vores brugt-urs-forhandlere. Claus RE: Lidt week-end guf fra Jaeger-LeCoultre - misiu - 30-08-2015 et har du fuldstændig ret i at jlc er undercover i danmark og det er også super fedt. Men som du selv siger det så er afskrivninge stor og det gøre så at er svære at sælge det i danmark. Jeg tror der gå lidt tid til de bliver solgt hos brugt forhandler. Men model så som deep sea plejer at gå hurtigt Lidt week-end guf fra Jaeger-LeCoultre - KimT - 30-08-2015 Lidt tungere end de gængse varer at skyde videre, men fantastiske ure (mange af dem) og det kan være et plus at de smutter under radaren. Ikke desto mindre var jeg hos en vagtlæge i fredags som bar et JLC og jeg måtte naturligvis komplimentere hans gode smag, hvorefter han fortalte at det var sket før - altså at han havde fået positiv feedback på hans ur fra en patient |