14-05-2015, 05:43 AM
Ps. det er forholdsvis let at skifte- eller indsætte et led i de fleste lænker og de største problemer jeg har haft er når en eller anden kommer med et af de billige smykkeure og vil have lænken tilpasset, her kan der virkelig være noget være bras, som enten sidder så fast at man er ved at ødelægge sit værktøj eller det er falder fra hinanden når man røre ved det.
Ved de fleste lænker af lidt bedre kvalitet, er det nok med et par kvalitets skruetrækkere i forskellige størrelser og så er udfordringen lige at finde rette måde at holde lænken på, når der skal løsnes eller spændes uden at ridse.
Det er mit indtryk ved de dyre mærker, der skifter man ikke selv, men går til sin urmager og får den sag ordnet, hvilket jeg finder rigtig fint, men det er vel ikke meget svære at skifte et led på et Rolex end det er på så mange andre mærker......hvordan er din holdning til det ?
Ved de fleste lænker af lidt bedre kvalitet, er det nok med et par kvalitets skruetrækkere i forskellige størrelser og så er udfordringen lige at finde rette måde at holde lænken på, når der skal løsnes eller spændes uden at ridse.
Det er mit indtryk ved de dyre mærker, der skifter man ikke selv, men går til sin urmager og får den sag ordnet, hvilket jeg finder rigtig fint, men det er vel ikke meget svære at skifte et led på et Rolex end det er på så mange andre mærker......hvordan er din holdning til det ?
Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
Elsker når ure kommer med en historie

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)