|
Skifte led på lænke - billedserie - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Skifte led på lænke - billedserie (/showthread.php?tid=79947) Sider:
1
2
|
Skifte led på lænke - billedserie - Miwes - 13-05-2015 Hej med jer Så er der en lille billedserie omkring noget så simpelt, som at skifte led på lænken til vores ure, når der skal justeres ud over mikrojusteringer. Her følger første et link til slideshow, hvilket skulle give lidt større billeder og ellers indsætter jeg dem i tråden og har her bliver de formodentlig for små til at man kan læse bemærkningerne på billederne. https://picasaweb.google.com/113023085305334426561/SadanSkifterDuLedPaDinLNke#slideshow/6148344861539783858 og herunder de fotos der er i ovenstående link. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jeg har jo ingen ide om ovenstående skulle være af nogen interesse for nogen af jer, men ellers må i blot trække på smilebåndet og haste videre (sagde den flinke mand) RE: Skifte led på lænke - billedserie - whoa - 13-05-2015 Fin tråd:-) det er jo ikke alle der ved hvad de skal gøre så den giver da god mening på et ur forum :-) Dog.. Er billed teksten noget lille syntes jeg ;-) -Sent using Rock, Paper and the occasional Scissors- RE: Skifte led på lænke - billedserie - maclerche - 13-05-2015 (13-05-2015, 08:31 PM)whoa Skrev: Fin tråd:-) det er jo ikke alle der ved hvad de skal gøre så den giver da god mening på et ur forum :-) Ja rigtig fin tråd…. størrelsen på billederne er faktisk okay hvis du zoomer til faktiske størrelse!!
RE: Skifte led på lænke - billedserie - Miwes - 13-05-2015 Teksten kunne godt være noget større indrømmet, men hvis man klikker på det enkelte billede så kan det ses i original størrelse og så skulle det være okay at læse det. RE: Skifte led på lænke - billedserie - Claus Tukjær - 13-05-2015 Fint og informativt indlæg. Flere af dem RE: Skifte led på lænke - billedserie - whoa - 14-05-2015 Ahh det er så pga tapatalk, den kan åbenbart ikke vise billedet ordentligt så :-) men igen fed ide og meget nyttigt :-) -Sent using Rock, Paper and the occasional Scissors- Skifte led på lænke - billedserie - KimT - 14-05-2015 Jeg kan sagtens klikke på de enkelte billeder på TapaTalk og zoome ind, så teksten kan læses tydeligt - mystisk? Og som altid en god tråd fra dig Michael. Skifte led på lænke - billedserie - jacobzimmer - 14-05-2015 Det lunne jeg godt have brugt dengang jeg eksperimenterende mig frem :D RE: Skifte led på lænke - billedserie - Miwes - 14-05-2015 Mange tak Der er selvfølgelig mange andre løsninger når det kommer til lænker og led, men i princippet er det med disse klembøsninger sådan, at der i det midterste ligger denne lille dims, som holder stiften. Her er det så lige lidt mere veludført ved SEIKO, hvor man ligger den ned i en lille "lomme" og der er fin hold på det hele. Jeg har også prøvet lænker, hvor selve denne lille bøsning, kommer til at sidde helt ude i siden af ledet og her kan det være en lidt større udfordring at sætte stiften i, men det handler lige om at lure den af Et godt tip er altid lige at gå lænken igennem om det er med stifter eller skruer og justerer eller spænde efter, det er en lille indsats i forhold til at lænken mangler en lille skrue eller i værste fald fejler og går op. RE: Skifte led på lænke - billedserie - Miwes - 14-05-2015 Ps. det er forholdsvis let at skifte- eller indsætte et led i de fleste lænker og de største problemer jeg har haft er når en eller anden kommer med et af de billige smykkeure og vil have lænken tilpasset, her kan der virkelig være noget være bras, som enten sidder så fast at man er ved at ødelægge sit værktøj eller det er falder fra hinanden når man røre ved det. Ved de fleste lænker af lidt bedre kvalitet, er det nok med et par kvalitets skruetrækkere i forskellige størrelser og så er udfordringen lige at finde rette måde at holde lænken på, når der skal løsnes eller spændes uden at ridse. Det er mit indtryk ved de dyre mærker, der skifter man ikke selv, men går til sin urmager og får den sag ordnet, hvilket jeg finder rigtig fint, men det er vel ikke meget svære at skifte et led på et Rolex end det er på så mange andre mærker......hvordan er din holdning til det ? |