07-07-2014, 06:35 PM
Hubert Skrev:Hej Peter.
Tak for dit indlæg. Jeg har i første omgang søgt priser på et nyt Navitimer 01.
Listeprisen i Danmark begynder på 52.900kr. Ingen af de forhandlere jeg har spurgt
Har været interesseret i at forhandle prisen.
Ja, så kan jeg godt se besparelsen !
Rigtig mange herinde, incl. mig selv, vil hellere købe nylignende brugte ure, i stedet for helt nye - i lighed med biler, så er der en voldsom "kantstensafskrivning" på nye ure......... noget som man ved at handle brugt, kan undgå at "betale" !
Det er selvfølgelig et personligt præferencespørgsmål, om man gerne vil have et helt nyt og "jomfrueligt" ur, eller om man hellere vil spare pengene og købe brugt. Jeg har da også selv købt nyt, men er nået til den opfattelse, at med det udbud af nylignende brugte ure, der er på markedet fra ærlige og troværdige brugt urs handlere, så vil jeg foretrække disse.
Men jeg kan sagtens forstå, hvis andre har en anden opfattelse.
Uanset hvad, så ville jeg dog alligevel handle indenfor EU, for at få køberbeskyttelsen med !
Har du overvejet, at undersøge om uret kan fås ved en af de etablerede ur-forretninger i en af de større lufthavne i Europa ?
F.eks. Gassan i Schiphol, hvor man kan købe til priser, der svarer til at man får uret uden dansk moms, idet selskabet bag Schiphol lufthavn refunderer momsen, således at du får uret billigt, men med en købskvittering, hvor det fremgår, at du har betalt hollandsk moms.
Jeg kunne forestille mig, at noget lignende måske findes i Heathrow eller Gatwick i England ?
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)