|
Troværdige websites. - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Troværdige websites. (/showthread.php?tid=79276) Sider:
1
2
|
Troværdige websites. - Hubert - 07-07-2014 Hej. Er der nogle af jer kendere, der har erfaring ang. En amerikansk Website, der hedder : Goldwatchco.com. Jeg er interesseret i et Breiling Navitimer 01 Prisen er serdeles attraktiv ca. 5000 dollars. Men kan jeg være 100% sikker på ikke at modtage Et 'fake' ur ? Mvh. John. Re: Troværdige websites. - bjorn_e58 - 07-07-2014 Hej John og velkommen til Som det er sagt masser af gange her på forum, så køb dit ur fra en dansk eller i det mindste EU forhandler. Det giver i længden langt mindre besvær. Se i "good boys/bad boys" forum eller på reklamerne på vintageure.dk. Udenfra EU kommer der ca 30% oveni i told, moms, m.v. Jeg ville personligt aldrig sende $5000 af sted til USA, uanset hvad jeg skulle købe. /Bjørn. Re: Troværdige websites. - Hubert - 07-07-2014 Hej Bjørn. Du har sikkert ret. Man har som kunde ikke meget sikkerhed For hvad der sker med ens penge. Men besparelsen er jo så stor at man kan invitere konen med til Miami (hvor Goldwatch har forretning) På en forlænget weekend på et lækket hotel, og købe Breitling Uret, og samtidig spare en del penge. Men. Kan man være sikker på at det er ægte ? John. Re: Troværdige websites. - pbr - 07-07-2014 Velkommen til Urforum også herfra, Hubert !! Du skriver ikke noget om, hvorvidt det er en nyere model eller om det er en vintage model - men jeg har lidt svært ved at se den store besparelse, som du beskriver ? Med tillæg af told & moms på omkr. 30% lander du på $ 6.500, hvilket svarer til lige under DKR 36.000. En søgning på Chrono24.dk viser, at uret kan fås i Europa til mellem 29-36 K, hvor du så samtidig har den køberbeskyttelse, der ligger indbygget i, at du handler indenfor EU. Tilmed, så kan uret fås hos en dansk forhandler til DKR 30.000 !! Se dette link: http://www.chrono24.dk og søg på Breitling Navitimer 01. Det danske ur dukkede i min søgning op som det første (og jeg har ingen forbindelse med sælger) Re: Troværdige websites. - Hubert - 07-07-2014 Hej Peter. Tak for dit indlæg. Jeg har i første omgang søgt priser på et nyt Navitimer 01. Listeprisen i Danmark begynder på 52.900kr. Ingen af de forhandlere jeg har spurgt Har været interesseret i at forhandle prisen. Uret du refererer til på Chrono24 til 30.000kr. er et brugt Navitimer fra 2012. Sælgeren Er en privat sælger som jeg har prøvet at kontakte, dog uden Held. Mvh. John Re: Troværdige websites. - Stenstrup - 07-07-2014 Jeg ville nok også vælge en EU forhandler og helst ikke privat uden for EU. En ur i det prisleje kan du eventuelt hente selv for en forholdsvis lille pris. Jeg tror han er ok ham i USA, men med told + risiko for noget er galt og reklamationer og forsendelse til USA er ret dyrt. Re: Troværdige websites. - willy - 07-07-2014 If you can , find a watch in the EU . That watch is quite common and easy to find . Good luck Willy Re: Troværdige websites. - pbr - 07-07-2014 Hubert Skrev:Hej Peter. Ja, så kan jeg godt se besparelsen ! Rigtig mange herinde, incl. mig selv, vil hellere købe nylignende brugte ure, i stedet for helt nye - i lighed med biler, så er der en voldsom "kantstensafskrivning" på nye ure......... noget som man ved at handle brugt, kan undgå at "betale" ! Det er selvfølgelig et personligt præferencespørgsmål, om man gerne vil have et helt nyt og "jomfrueligt" ur, eller om man hellere vil spare pengene og købe brugt. Jeg har da også selv købt nyt, men er nået til den opfattelse, at med det udbud af nylignende brugte ure, der er på markedet fra ærlige og troværdige brugt urs handlere, så vil jeg foretrække disse. Men jeg kan sagtens forstå, hvis andre har en anden opfattelse. Uanset hvad, så ville jeg dog alligevel handle indenfor EU, for at få køberbeskyttelsen med ! Har du overvejet, at undersøge om uret kan fås ved en af de etablerede ur-forretninger i en af de større lufthavne i Europa ? F.eks. Gassan i Schiphol, hvor man kan købe til priser, der svarer til at man får uret uden dansk moms, idet selskabet bag Schiphol lufthavn refunderer momsen, således at du får uret billigt, men med en købskvittering, hvor det fremgår, at du har betalt hollandsk moms. Jeg kunne forestille mig, at noget lignende måske findes i Heathrow eller Gatwick i England ? Re: Troværdige websites. - Hubert - 08-07-2014 Jamen det er rigtigt at 'vintage' ure har 'noget' nye ure ikke, Men det ur jeg er på udkig efter, er desværre ikke til mig selv, men en gave til vores søn, som snart blir' færdig som pilot. Valget står derfor mellem modellerne : Navitimer 01 og Navitimer World. Men efter vores lille snak her på siden har jeg faktisk Fundet flere fornuftige emner på Chrono 24 i Tyskland. Men jeg håber faktisk stadig på at høre fra ham Danskeren der har uret til salg på Chrono 24, det lyder Nemlig til at være det perfekte ur til en pilot. John. Re: Troværdige websites. - bjorn_e58 - 08-07-2014 pbr Skrev:Gassan i Schiphol, hvor man kan købe til priser, der svarer til at man får uret uden moms. Ikke rigtig Peter. Jeg har været en del gange i Heathrow, især i T3 og T4, og også besøgt urforretningerne. De er meget hurtige til at sige, at de trækker momsen fra på stedet, når man er på vej ud af EU (selvom de ganske givet kun må det, når det ikke er en EU borger); men ellers er det ikke min erfaring, at de gør det. Den store forskel er nok, at Schiphol nok er en af de lufthavne, hvor andelen af passagerer ud af EU i forhold til inden for EU er størst, så de kan få et gynger og karruseller regnskab til at gå op. Nå, det var et sidespring... /Bjørn. |