SKAT's syn på import af vintage ure (25% moms)?
du er et bare lidt sur og skriver noget jeg ikke har udtalt P. Jeg skriver ikke jeg støtter skatte systemet

Jeg tager ikke stilling til skattesystemet - men støtter at det er sådan som andre har beskrevet - skat på handel med fortjeneste for øje og moms på handel med brugte ure.
Det er der på ure, malerier, møbler og et system der skulle gi 5% moms på alt der var over xx år mener jeg så personligt ville være fjollet og administrativt bøvl, og skats vurdering af at ure ikke falder ind under 5% moms kategorien anser jeg for korrekt.
Om du har en personlig fight med skat om emnet gir jeg rent ud sag f... i - jeg tror der er væsentlige sager inden for området skat at rydde op i end moms på brugte ure - som er et tosset sted for differentieret moms (som det også er med biler)
Skulle vi rode os ud i diff moms så nok hellere på mad eller grøntsager eller andet der har fordele med sig som ure eller andet samlerstof slet ikke har
Er der ikke noget med 5% moms på veteranbiler også er udfaset (fra uden for EU) med mindre man kan bevise at de har speciel historisk værdi. Ikke sikker men husker det lige sådan
Venlig hilsen John H
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

Beskeder i denne tråd
Re: SKAT's syn på import af vintage ure (25% moms)? - af hannover_dk - 06-07-2014, 10:30 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)