Hvordan trækker jeg mit Rolex op?
Olsen Skrev:Tillykke med uret. Til dig Klaus... Møder man modstand på et Rolexur, når det er ved at være trukket helt op? Jeg troede ikke, at man kunne overtrække fjederen på et automatisk ur, kun manuelle. Det gælder I hvert fald for de tre automatiske ure jeg har.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Jeg vil heller ikke mene, at man skal møde modstand på et nyere Rolex - og da slet ikke på et med automatisk værk.

Jeg har et Submariner 16800 fra 1982 og har haft et 5513 fra 1970 - på begge var værket konstrueret således, at det ikke kunne trækkes for meget op. Hvis man trak det op med kronen, så var det lavet således, at mekanismen slap fjederen og kørte på "frihjul" (uden at man kunne mærke forskel), når den var trukket helt op, netop for at undgå at fjederen blev "trukket over" Icon_smil

Det samme er tilfældet med dit Datejust, som i øvrigt er et rigtig lækket ur - tillykke med det !! Icon_smil
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Beskeder i denne tråd
Hvordan trækker jeg mit Rolex op? - af Christine - 05-01-2014, 02:08 AM
Re: Hvordan trækker jeg mit Rolex op? - af olsen - 06-01-2014, 11:10 AM
Re: Hvordan trækker jeg mit Rolex op? - af pbr - 06-01-2014, 11:20 AM
Re: Hvordan trækker jeg mit Rolex op? - af pbr - 06-01-2014, 03:14 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)