Seiko 7S26 gang
Jesper D Skrev:Hej Geodoc,

Mange tak for dit svar og link!

Selvom det lød lidt som sort magi, prøvede jeg med det samme at banke min Seiko diver ned i håndfladen to gange med urskiven nedad.
Siden i går eftermiddags har uret tabt ca. 5 sek., hvilket vil sige mindre end -15 sek. pr. døgn - YES !!!

Mit ur har åbenbart 7S26B værket, som har denne svaghed, men det må siges at være en billig og nem reparation, som er til at overkomme.

Synes ikke, du behøver at være så beskeden - Når man ved sådan noget, er man i min optik Seiko ekspert

Tusind tak for hjælpen !!!

Mange hilsner
JD
... Pyhh ha - det gik Icon_e_surprised ... og lad os glædes over, at værket viste sig så robust, at det "holdt til kuren" Icon_e_biggrin

"Sort magi" er der nu ikke tale om. Årsagen er, at værket har en svaghed for, at forskyde balancefjederen (når den er i yderstilling) op til et lille fremspring og sætte sig fast.
Dette svarer til en forkortning af balancefjederen, eller en alvorlig stramning af den, således at uret går virkelig seriøst for hurtigt.
En analogi med et pendulur er, at forkortede pendulet meget - så vil det også svinge hurtigere.

Med venlig hilsen - Geodoc
[-]
  • millan renatus
Svar

Beskeder i denne tråd
Seiko 7S26 gang - af Jesper D - 04-01-2014, 01:00 PM
Re: Seiko 7S26 gang - af Geodoc - 04-01-2014, 01:19 PM
Re: Seiko 7S26 gang - af Jesper D - 05-01-2014, 11:17 AM
Re: Seiko 7S26 gang - af Geodoc - 05-01-2014, 08:57 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)