Omega Seamaster - hjælp til køb
mnielsen Skrev:Hej Peter.
Tak for det hurtige og fine svar.
Uret er helt korrekt antaget købt nyt, og bliver købt ved en Omega-forhandler og ikke ved det Uhrmageriet - det var kun for illustration af uret.
Er "kantstensafskrivningen" altid stor, for har ladet mig fortælle at nogle ure "holder" prisen, men er det specielle produktioner?
Har fået lidt Info om at der er løbende vedligehold men ikke hvor ofte og hvad det vil koste. Det skal jeg selvfølgelig have undersøgt.
Jeg er meget åben overfor Info og evt forslag til alternativer i sammen stil.

Umiddelbart vil jeg mene, at "kantstensafskrivningen" på et ur som denne svarer meget godt til den prisforskel, der er på den "vejledende udsalgspris" på 47.900 og til 38.000, så hvis du kan få uret fra ny til denne pris hos en Omega forhandler, så er det i mine øjne et rigtig godt tilbud !! Icon_smil

Det kan måske skyldes, at Omega i disse tider er ved at "rydde gevaldigt ud" i deres forhandler net - således er der ret mange forretninger, der i øjeblikket vil miste deres status som autoriserede forhandlere og derfor sælger ud af deres varelager til fordelagtige priser (for køberne).

Det kan nok forklare den fine pris, du har fået uret tilbudt til - og kan du presse prisen yderligere, så er det jo blot endnu bedre.

Det har ingen betydning for uret eller den garanti, der medfølger uret, idet urets papirer jo vil være stemplet af en autoriseret Omega forhandler, omend han formentlig ikke vil være det så længe endnu. Du vil således kunne få uret serviceret eller få foretaget garantireparationer, såfremt dette skulle være nødvendigt, ved en anden autoriseret Omega forhandler Icon_smil

Priserne for et service vil jeg gætte på ligger på omkr. kr. 4.000 +/- en tusse. Det er altid dyrere at servicere et chronografværk, end et almindeligt værk, idet det er mere kompliceret og indeholder mange flere dele.

Det er et dejligt ur og et ur af høj kvalitet - og modellen Planet Ocean i dens mange afskygninger er meget populær. Om det vil holde værdien kan kun tiden vise, men urets popularitet i øjeblikket, kan måske være et fingerpeg ! Icon_smil
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Beskeder i denne tråd
Omega Seamaster - hjælp til køb - af mnielsen - 04-01-2014, 11:04 PM
Re: Omega Seamaster - hjælp til køb - af pbr - 04-01-2014, 11:20 PM
Re: Omega Seamaster - hjælp til køb - af pbr - 05-01-2014, 12:25 AM
Re: Omega Seamaster - hjælp til køb - af baun - 05-01-2014, 05:19 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)