10-05-2013, 09:43 AM
HenrikCannes Skrev:Jeg kan forstå at denne tråd er ved at udvikle sig noget anderledes end mange troede.
Nemlig hen mod pro/contra: promovering og salg.
Jeg opfatter denne blog, som et samlingssted for oprigtigt urinteresserede mennesker, og ikke urhandlere.
Disse kan dog også være "oprigtig" interesserede, men de skal adskille "skidt for sig, og snot for sig", og det er der nogen som ikke kan finde ud af.
Så de skal hjælpes.
Derfor moderatorer, og stort applaus til dem.
Hvorfor er det så nødvendigt at promovere de ure man har til salg, fordi man har købt dem til een pris, og vil tjene på det, hvilket er helt legitimt, bare man ikke bruger uetiske metoder, som selvforherligelse af produktet.
Og hvis man har købt for dyrt, i håb om afsættelse hurtigt, så er man interesseret i at lade sit produkt fremstå, så attraktivt som muligt. Man vil jo helt ikke fremstå dum, ved at have købt noget for dyrt.
Willy havde på et tidspunkt en sammenligning af prisen på en UJ, og et bestemt Rolex model, som reference til de, i mine øjne, tåbelige priser, folk er villige til at betale for et ur som man "taler op" i prisen.
Ligesom aktier og huse kan have en prisboble, så er Rolex, Panerai og mange andre ure, efter min opfattelse, i en prisboble situation, og jeg er af den opfatttelse, at dette skal man ikke bære brænde til.
Derfor er det en klog politik at holde linien.
Jeg kan godt lide at købe, eje og sælge ure, så jeg kan potentielt ikke skrive om et ur jeg synes er interessant, da det er at promovere ursalg, fordi jeg med rimelig sandsynlighed kunne finde på at sælge det. Urforum.dk er en del at vintageure.dk, hvor der handles ure og reklameres of forhandlere, så at promovere ursalg på urforum.dk er nok et dårligt business træk, da urforum.dk helst ikke skal være en konkurrent til vintageure.dk! Så urforum.dk's koncept/regler i et forretningsperspektiv, kan næppe være anderledes. Om konceptet/reglerne vil sikre fremtidig vækst/overlevelse er jeg derimod i tvivl om.
Martin

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)