Første Rolex: Submariner Date vs Explorer II ??
Hej Ulrik - Og velkommen til!

Idet du ikke har tænkt dig at videresælge uret, ville jeg ikke have noget problem med at tilpasse uret efter mine egne ønsker. Jeg ville også få slået den cyclops af.

Når det så er sagt så er det to fede ure du har fat i. Personligt er jeg ikke til de nye modeller overhovedet, men det er smag og behag. Kvalitetesmæssigt er der INTET at komme efter og min kritik går udelukkende på æstetik, som jo er subjektiv.

Anyways, af de to ville jeg personligt vælge Exploreren..... Den kan næsten det samme som Subben og har ydermere en ekstra tidszone. Det du ikke kan med Exploreren er at time dyk, men det bruger de fleste alligevel en computer til idag - Hvis man skal se lidt firkantet på det. Derudover har Subben en vis "bling" faktor i kraft af den keramiske lünette. Den er jo helt blank, hvilket ikke falder i alles smag. Du skal så også lige være opmærksom på at keramik er et "sprødt" materiale. Det er enormt ridsefast, men får det et slag kan du risikere at det splintrer og et nyt keramisk indlæg er ikke billigt....

De går begge til både jakkesæt, jeans, shorts og badetøfler, så i den henseende er der ingen forskel.

Man kan sige at Subben måske er lettere at gensælge kva navnet og genkendelsesfaktoren, men idet du ikke har planer om at gensælge har jeg ikke vurderet ud fra dette kriterie...

my 2 cents

/Morten
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Første Rolex: Submariner Date vs Explorer II ?? - af MortenKN - 16-01-2013, 11:14 AM
Re: Første Rolex: Submariner Date vs Explorer II ?? - af MortenKN - 16-01-2013, 08:43 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)